پوتین رام پکن شد/ روسیه دست‌نشانده چین می‌شود؟

ماه ژوئن نفت وارداتی روسیه به خاورمیانه به میزان ۲۸۰ هزار بشکه در روز رسید و رکورد زد. اما افزایش واردات نفت فرصت طلبانه بود نه واقعی و براساس تقاضای منطقه. بر اساس داده های جدید، مسکو تحت تحریم نیاز به جایگزینی برای خریداران چینی داشت.

فریادهای بایدن بر سر زلنسکی/ خون رئیس جمهور آمریکا به جوش آمد

کلاس درس ایران برای روس‌ها!

فرصت طلبی به سبک کرملین

تقاضای چین برای نفت از زمان همه‌گیری کووید-19 ؛ بازه زمانی که این کشور برخی از سخت‌ترین محدودیت‌ها را در جهان تعریف  کرد، پایین بوده بالاخص آن که پکن یکی از آخرین کشورهایی بود که محدودیت های اجتماعی برای جلوگیری از شیوع ویروس را برداشت.همزمان روسیه یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت و گاز در جهان است، اما تحریم های غرب به دلیل حمله به اوکراین کرملین را ناچار کرده تا برای نفت خود در جغرافیایی دیگر دنبال مشتری باشد.

کنایه ایران به جراحی قلب نتانیاهو

براساس داده های گزارشی که توسط شرکت تحلیل کالای کپلر، منتشر شد و نسخه ای از آن در اختیار المانیتور قرار گرفت، این نهاد اعلام کرده که واردات نفت در این بازه زمانی از سال به دلیل تقاضای بالای تولید برق جهت راه اندازی وسایل سرمایشی به اوج خود می‌رسد، اما افزایش واردات از روسیه به دنبال نیاز روسیه به جایگزینی خریداران چینی است نه افزایش تقاضاها از خاورمیانه، گزاره ای که ناظران آن را فرصت طلبانه می خوانند.

ریاض غیبت پکن را جبران می کند!

هند نیز برای جبران تقاضای کاهش یافته چین برای نفت روسیه کمک کرد.براساس داده های آماری کپلر؛ آنچه رخ داده، بدیهی است زیرا صادرات نفت خاورمیانه به 1.4 میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن افزایش یافته که 340 هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل افزایش یافته و بالاترین رکورد ماه ژوئن را به خود اختصاص داده است.به گفته اعضای این شرکت، تقاضا برای سوخت تابستانی با کاهش تولید نفت خام عربستان سعودی به میزان 1 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. عربستان سعودی یکی از خریداران عمده نفت روسیه در ماه‌های اخیر بوده است و در ماه ژوئن در این زمینه رکورد زده است. کپلر گفت که ریاض آماده خرید حجم‌های قابل توجهی ازنفت روسیه است.

ادامه این مطلب را در گزارش پوتین «بله قربان گوی» چین شده است! بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.