آلمان پشت اوکراین را خالی کرد!

 پس از آن‌که «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان صراحتاً اعلام کرد که برلین تا هر زمان که لازم باشد از کی‌یف حمایت می کند، وزیر دفاع این کشور گفت که موشک‌های کروز «تاوروس» را در اختیار اوکراین قرار نمی‌دهد.

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان گفته است که برلین قصد ندارد موشک‌های کروز تاوروس به اوکراین ارسال کند اما «ممکن است در موضع خود در خصوص ارسال جنگنده‌های غربی مدرن» به کی‌یف تجدیدنظر کند.

روسیه مقصر انفجار سد کاخوفکا را اعلام کرد

بنا بر گزارش رسانه‌های آلمان، پیستوریوس تصریح کرد: «آلمان در حال حاضر، موشک‌های کروز تاوروس دوربرد را در اختیار اوکراین قرار نمی‌دهد».

ادامه حمایت آلمان از اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که اقتصاد این کشور به سبب فاکتورهایی نظیر تورم بالا، افزایش هزینه‌های انرژی به سبب تحریم های غرب علیه صادرات انرژی روسیه و افزایش قیمت مواد خام در آستانه رکود قرار دارد.

تاوروس یک موشک نقطه‌زن با برد 500 کیلومتر است و قادر به تخریب تأسیسات مهم زیرزمینی از جمله پناهگاهها با دقت بسیار بالا است. این موشک به ویژگی‌های رادارگریزی مجهز است که به آن اجازه می‌دهد قبل از اصابت به اهداف، از شناسایی توسط رادارها جلوگیری کند.

این موشک همچنین شامل اقدامات متقابل به عنوان مکانیسم دفاع شخصی و اقدامات متقابل الکترونیکی است.

اوکراین ماه‌ها است که از آلمان درخواست کرده است برای انجام ضدحملات خود علیه نیروهای روس که مدت‌هاست وعده آن را داده است، موشک کروز تاوروس در اختیار این کشور قرار دهد.

کی‌یف می‌گوید که به تسلیحات بیشتری از جمله موشک‌های دوربرد برای دفاع در مقابل روسیه و بازپس گیری قلمروها از روسیه نیاز دارند.

زلنسکی در دوران زمامداری خود در اوکراین قریب به 20 درصد از خاک کشورش را از دست داده و بسیاری از زیرساخت‌های این کشور در درگیری با ارتش روسیه یا نابود شده‌اند و یا آسیب جدی دیده‌اند.

عملیات ویژه نظامی روسیه علیه رژیم کی‌یف از تاریخ پنجم اسفند ماه سال 1400 و در پاسخ به تلاش‌های اوکراین برای عضویت در ناتو و حملات این کشور به روس‌تباران ساکن شرق اوکراین آغاز شد. روسیه می‌گوید دولت اوکراین تحت نفوذ تفکرات نئونازی است و نازی‌زدایی اوکراین و پذیرش بی‌طرفی این کشور را از اهداف عملیات ویژه نظامی خود خوانده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.