رکود و انتظارات منفی در بازار بورس

برای پیش بینی بورس امروز – شنبه 30 مهر- به روند بازار سهام در روزهای گذشته نگاه می‌کنیم. روز چهار‌شنبه شاخص کل بورس تنزل کرد و 2 هزار و 396 واحد پائین آمد. شاخص هم‌وزن نیز 651 واحد افت کرد و شاخص کل فرابورس تغییر یک واحدی را پشت سر گذاشت. 

در پایان معاملات ‌روز چهار‌شنبه، 318 نماد رشد قیمت و 343 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 48 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 52 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

سهم‌های صعودی

روز چهارشنبه در بورس شرکت بیمه آسیا (آسیا)، شرکت سرمایه گذاری بوعلی (وبوعلی) و شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد (وتوکا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت بازرگانی و تولیدی و مرجان کار (کمرجان)، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) و شرکت توکا ریل (توریل) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های نزولی 

در بورس شرکت ایران دارو (دیران)، شرکت نورد و قطعات فولادی (فنورد) و شرکت سیمرغ (سیمرغ) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق)، شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت (زکشت) و شرکت هتل پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه 74 نماد صف خرید داشتند و 47 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 31 درصدی به 183 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 23 درصد کاهش یافت و 106 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 210 میلیون تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 85 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد خنصیر (شرکت مهندسی نصیر ماشین) با صف‌ خرید 26 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از خنصیر، نمادهای کمرجان (شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار) و بالبر (شرکت کابل البرز) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد دیران تعلق داشت که ارزش آن 2 میلیون تومان بود. پس از دیران، نمادهای ثاباد و اپال صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص‌های بازار سهام افت کردند و شاهد افزایش خروج پول حقیقی از بورس بودیم. نمادهای بزرگ بازار بیشترین افت و بیشترین خروج پول حقیقی را به خود اختصاص دادند. شپنا، خودرو، بپاس، خساپا، شبندر، قشرین، وبملت، وغدیر، وپست و فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

در میان صنایع نیز گروه‌های «پالایشی»، «بانک‌ها»، «خودرو و ساخت قطعات» و «محصولات شیمیایی» بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار را داشتند.   

از سوی دیگر بیشترین تأثیر کاهنده بر شاخص کل بورس تهران به نمادهای کچاد، فولاد، کگل، شپنا، وبانک، نوری، ومعادن، شبندر و فملی اختصاص داشت. 

در پایان هفته اخیر شاخص کل به سطح یک میلیون و 310 هزار واحد رسید. مرزی که در مهرماه شکسته شده بود و شاهد حمایت ضعیفی در این سطح بودیم. رکود معاملات و مازاد عرضه خصوصا از جانب حقیقی‌ها مشکلات اصلی این روزهای معاملات بورس هستند. از سوی دیگر سهامداران تحت بمباران اخبار منفی هستند، کاهش احتمال احیای برجام و تحریم‌های جدید اثر روانی مهمی بر بازار خواهد گذاشت و با منفی کردن انتظارات معامله‌گران، بورس را به سمت پائین هدایت می‌کند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.