وی ادامه داد: در حقیقت پیشنهاد ایران برای بازنگری اساسی در پیش‌نویس سند هسته‌ای که ما در طول شش دور مذاکره به آن دست یافتیم، تاثیری جدی بر شرکای غربی ما گذاشته است. آنها معتقدند که این، یک رویکرد بسیار افراطی است و به همین چنین واکنشی از خود نشان دادند.

اولیانوف که نماینده روسیه در مذاکرات وین است، تصریح کرد: یک قانون در مذاکرات وین وجود دارد، اینکه تا بر سر همه چی توافق نشود هیچ توافقی حاصل نخواهد شد. البته اصلاحات همیشه امکانپذیر است و تغییر موضع یک اتفاق عادی است اما بهتر است که چنین اصلاحاتی به مانعی برای پیشرفت مذاکرات تبدیل نشود.

به گزارش ایسنا، علی باقری رئیس هیات مذاکره‌کننده ایران پس از پایان دور هفتم مذاکرات وین در جمع خبرنگاران گفت: دیدگاه‌های ایران را به صورت مستند و مستدل در قالب دو سند به طرف مقابل ارائه کردیم و طبیعی است این مبنایی برای مذاکره می‌شود و طرف مقابل باید پاسخ مستند به این پیشنهادها ارائه کند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی دیپلمات های اروپایی گفته‌اند که پیشنهادهای ایران غیرقابل قبول و تندروانه است، خاطر نشان کرد: اینکه طرف های اروپایی خیلی درباره برخی از پیشنهاد های ما رضایت نداشتند درست است، اما اینها بر اساس مبانی مشترک میان دو طرف تنظیم شده و اعتراضی به اینکه اینها نامربوط هستند نداشتند و گفتند که با دیدگاه های ما مطابقت ندارد.

باقری همچنین درباره فضای حاکم بر مذاکرات نیز گفت: دیدگاه های طرف های مقابل و ما در بسیاری موارد با هم منطبق بود و در برخی موارد منطبق نبود. مهم این بود که طرف‌ها دیدگاه هایشان را با صراحت بیان می کردند اما در فضایی دوستانه گفت‌وگوها برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.