اخذ تست سریع کرونا از مسافران در ۳۲ نقطه مرزی کشور

محمد حسن قوسیان مقدم، دبیرکل و سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره اقدامات انجام شده در طرح نوروزی از سوی جمعیت هلال احمر گفت: طرح نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ شروع و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد. 

وی ادامه داد: در این طرح ۵۶۱ پایگاه ثابت، ۳۲ پایگاه موقت مرزی، ۴۳۳ شعب، ۳۲ مرکز، ۳۴ تیم آنست و ۲۲ مرکز امداد هوایی فعالیت می‌کنند. همچنین ۱۵۵۳ تیم در مدت اجرای این طرح  نیز مشارکت می کنند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در طرح نوروزی هلال احمر ۱۲ هزار نفر نجاتگر تخصصی نیز فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ​در این طرح از ۱۰۶۲ دستگاه آمبولانس، ۱۲۱۸ دستگاه خودروی امدادی، ۱۹ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴۵۶ دستگاه خودروی نجات، ۵۰ دستگاه خودروی ویژه عملیاتی (آرگو)، ۱۱ دستگاه خودروی فرماندهی عملیات، ۱۶ دستگاه خودروی ارتباطات، ۱۲۲ دستگاه موتورلانس، ۴۸۰ دستگاه موتورسیکلت امداد و ۱۹ فروند بالگرد استفاده می‌شود. 

قوسیان مقدم همچنین درباره مشارکت جمعیت هلال احمر در مراقبت بهداشتی از مسافران مبادی مرزی رسمی کشور تصریح کرد: در این طرح نیروی‌های جمعیت هلال احمر در ۳۲ مرز زمینی، هوایی و دریایی در ۱۶ استان برای پایش مسافران حضور دارند. 

​وی با بیان اینکه بر اساس برآورد روزانه ۶۲۰۰ مسافر از مرزها وارد خواهند شد، تصریح کرد: پیش بینی ما این است که روزانه از ۱۸ مرز زمینی ۳۰۰۰ مسافر، از مرز هوایی و ۱۱ فرودگاه بین المللی روزانه ۳۰۰۰ مسافر و از مرز دریایی ۳ بندر روزانه ۲۰۰ مسافر وارد کشور خواهند شد. 

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اهداف طرح مشارکت در مراقبت بهداشتی از مسافران مبادی مرزی رسمی کشور یادآور شد: از اهداف این طرح کنترل‌های بهداشتی مبادی مرزی رسمی (زمینی، هوایی و دریایی) دارای تردد مسافران بین‌المللی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا است و برای این منظور در جهت شناسایی، غربالگری، انجام آزمایش‌های سریع و نهایی و مدیریت مسافران ورودی مشکوک از مبادی مرزهای رسمی کشور (هوایی- دریایی-زمینی) و همچنین همکاری در قرنطینه موقت و رهگیری مسافران ورودی مبتلا به کرونا تا اتمام فرآیند بیماری اقدمات‌مان را انجام می‌دهیم. 

قوسیان مقدم درباره اولویت‌های جمعیت هلال احمر در سال ۱۴۰۰ گفت: ما در جمعیت هلال احمر در ۵ شاخه اقدامات‌مان را انجام می‌دهیم اما یکی از اقدامات و برنامه‌های ما در سال آینده گسترش خانه‌های هلال است. 

وی ادامه داد: بر اساس برنامه پنج ساله ششم جمعیت هلال احمر تعداد ۵۰۰۰ خانه هلال باید در ۳۱ استان کشور تاسیس و فعال کند. در حال حاضر تعداد ۴۹۰۰ خانه‌ هلال فعال در سطح کشور وجود دارد. 

سخنگوی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: اما در چشم‌انداز بلند مدت جمعیت، ایجاد ۳۷۰۰۰ خانه‌ هلال در سطح کشور و در تمام روستاها در نظر گرفته شده و ما تلاش می‌کنیم که از طریق این خانه‌ها خدمات جمعیت در تمامی روستاها و نقاط دور دست ساری و جاری شود. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.