رفتار پرریسک در بازار سکه امامی + جدول و نمودار

رشد نزدیک به ۳ درصدی سکه در شرایطی رقم خورد که در بازار دلار، نوسانات کمتر بود. دلار امروز در اطراف محور ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومانی نوسانات خود را انجام داد. البته در این بازار هم قدرت خریداران بیشتر بود و اسکناس آمریکایی را تا ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان بالا آوردند. با این حال رشد کمتر از یک درصد دلار با افزایش حدودا ۲.۵ درصدی سکه قابل مقایسه نبود. 

 حباب سکه بالای ۸۰۰ هزار تومان

رفتار معامله گران سکه را از آن جهت متهورانه می توان قلمداد کرد که امروز در بازارهای جهانی هم، طلا حداقل تا ساعت ۴ بعدازظهر نوسان افزایشی خاصی وجود نداشت. در حالی که برخی معامله گران بازار داخلی انتظار داشتند، اونس طلا به بالای هزار و ۹۰۰ دلار برود، چنین اتفاقی رخ نداد و تا محدوده هزار و ۸۸۰ دلار عقب نشست. افزایش خریدها در بازار سکه در روزی که اونس کاهشی بود و دلار افزایش قابل توجهی نداشت، نشان از رفتار ریسکی سکه بازان دارد.
این ریسک پذیری موجب شد که حباب فلز گران بهای داخلی به بالای ۸۰۰ هزار تومان برسد. این در حالی بود که یک روز قبل حباب سکه در حوالی ۵۰۰ هزار تومان بود.

محرک افزایشی در بازار ارز

امروز بازیگران بازار دلار در زمینه خرید احتیاط می کردند ولی یک عامل بیرونی قیمت این ارز را تحریک کرد. این عامل بیرونی افزایش نرخ حواله درهم بود که نه تنها بالای مرز ۸ هزار تومانی تثبیت شد؛ بلکه به بالای محدوده ۸ هزار و ۱۰۰ تومان رفت. با این سطح از قیمت حواله درهم، ارزش دلار در بازار داخلی می توانست به بالای ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان برود. البته سکه هم در صورتی که بالای مرز ۱۴ میلیون تومانی باقی بماند، می تواند به بازار ارز، سیگنال افزایشی ارسال کند. سکه بازان با سکه ۱۴ میلیونی، انتظار دلار بالای ۳۱ هزار تومان را دارند.

  • نمودار نوسان سکه 9 مهر99
  • جدول بازدهی بازارها 9 مهر
  • جدول نوسان سکه ودلار
  • نمودار نوسان درهم 9 مهر99
  • نمودار نوسان دلار 9 مهر99
  • نمودار نوسان سکه 9 مهر99
  • جدول بازدهی بازارها 9 مهر
 
 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.