بنابر  اعلام دیلی میل، ۳۵ هزار از ۲۶۰ بیمارستان مورد بررسی قرار گرفتند. در این مطالعه گسترده مشخص شد که افراد مبتلا به کرونا در میان افراد آسیای جنوبی بیشتر و سخت تر خود را نشان می دهند و در میان این مردمان بیشتر قربانی می گیرد.

محققان بر پایه این تحقیقات می گویند به سیاست های هر دولتی باید گوشزد شود که چه کسانی برای واکسیناسیون شدن (در صورت کشف قطعی واکسن کرونا) باید در اولویت قرار داشته باشند.

البته از سوی دیگر یک سری تحقیقات دیگر همچنان پافشاری می کند که داده های مختلف نشان می دهد  در هنگام شدت بیماری در زمان بستری شدن در بیمارستان ، تفاوتی بین گروه های قومی وجود ندارد.

به هر حال پیش از این نیز احتمالات فراوانی در مورد تاثیر بیشتر عفونت کرونایی بر روی برخی از قومیت ها وجود داشت.

نتایج تحقیقات دیگر نیز حاکی از آن بود که محیط های خصمانه در رابطه با مهاجران و همچنین مسائل دیگری نظیر تنش های اجتماعی بر روی مرگ و میر حاصل از کرونا نیز دخیل است.

پروفسور ایوان هریسون از دانشگاه ادینبورگ گفت: «آسیایی های جنوبی احتمالاً در اثر بیماری کوید19 بیشتر در بیمارستان جان خود را از دست می دهند ، اما ما در گروه سیاه اثر مهمی نمی بینیم.»

این مطالعه  که علنی شده است همچنین نشان داد که از هر هزار سفیدی که به درمان کرونا نیاز دارند 290 جان خود را از دست دادند. این رقم برای افراد جنوب آسیا به 350 رسید.

تخمین های مشابهی برای سایر گروه های قومی انجام نشده است  اما داده های اولیه نشان داد که بیماران بستری  که سیاه پوست بودند 5 درصد بیشتر از افراد سفید پوست درگذشتند.

پروفسور هریسون افزود: «جمعیت آسیای جنوبی در بیمارستان با جمعیت سفید پوست کاملاً متفاوت است. آنها به طور متوسط 12 سال جوان تر هستند ، این تفاوت فاحش است و آنها تمایل ندارند دچار زوال عقل ، چاقی یا بیماری ریوی شوند ، اما دیابت بسیار بالایی دارند.»

دیابت خطر ابتلا به طیف شدید کرونا را افزایش می دهد.

این مطالعه نشان داد که حدود 40 درصد از بیماران آسیای جنوبی به دیابت نوع 1 یا نوع 2 مبتلا بودند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.