نیوز گزارش داد، از سوم مارس، بیماران توصیه‌های درمانی را از راه دور و از طریق اینترنت دریافت می‌کنند و این روش می‌تواند راهکاری برای کاهش شیوع بیماری‌هایی نظیر کووید-۱۹ باشد.

به دستور وزیر بهداشت لیتوانی از این تاریخ، داروها و کمک‌های پزشکی، بدون مراجعه به پزشک عمومی از راه دور و از طریق اینترنت انجام می‌شود، این بدان معنی است که پزشکان نظارت و تصحیح و تفسیر آنلاین نتایج درمانی را انجام می‌دهند.

قبل از این، بیماران موظف بودند، برای مرتبه بعدی استفاده از خدمات از راه دور، به صورت حضوری به مراکز پزشکی مراجعه کنند.

این نوآوری می‌تواند راهکاری برای مراجعه غیرضروری بیماران به مراکز درمانی باشد و به مهار شیوع بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا، کروناویروس، عفونت‌های حاد دستگاه تنفسی و سایر بیماری‌های ویروسی کمک کند.

توصیه‌های پزشکان خانواده، درباره مراقبت‌های بهداشتی از راه دور، عاملی مؤثر در اتخاذ این تصمیم بود.

این تغییرات در شرایط امروز بسیار مهم است، بنابراین این روش، ابتلا به کروناویروس و سایر بیماری‌های ویروسی را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، روش درمانی از راه دور، می‌تواند زمان انتظار افراد برای ویزیت را کاهش دهد که خود عاملی در صرفه‌جویی وقت بیمار و پزشک است.

اولین مورد کروناویروس در جمعه گذشته در لیتوانی تایید شد و بلافاصله دولت توصیه به لغو رویدادهای دسته‌جمعی کرد و نیروهایی را به‌منظور کنترل این بیماری به فرودگاه‌ها و مرزهای کشور فرستاد.

همچنین مقامات محلی دستور دادند تا کلینیک یا بیمارستانی برای جمع‌آوری نمونه‌های آزمایش کروناویروس از خانه‌های افراد مشکوک ابتلا به کووید-۱۹ به آنها واگذار شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.