بایمن در بخشی از مقاله خود در فارن پالیسی می‌نویسد: «نقش کلیدی ژنرال سلیمانی و اهمیتی که حکومت ایران همواره برای دستاوردهای او قائل بود، باعث شده است که برخی به اغراق بگویند که او یک شخصیت بدون جایگزین است. اما جانشین ژنرال سلیمانی یعنی ژنرال اسماعیل قاآنی که معاون او بوده است، قطعاً می‌تواند مهارت‌ها و استعدادهای زیادی را به این پست [فرماندهی نیروی قدس سپاه] بیفزاید. او شبکه‌ها و نهادهایی را به ارث خواهد برد که صرفاً به کسی که به تشکیل آنها کمک کرده [سردار سلیمانی] متکی نیستند.»

وی در ادامه این مقاله به نقل از «سوزان مالونی» تحلیلگر امور ایران خاطرنشان می‌کند: «ایران از همان نخستین روزهای انقلاب خود همواره فرماندهانی را در میدان نبرد از دست داده است. سپاه پاسداران در طول سال‌های فعالیت خود تعداد بسیار زیادی افسر باتجربه در اختیار داشته است که البته ژنرال سلیمانی نیز یکی از ماهرترین آنها بوده است. اما یکی از ویژگی‌های مهم رهبران و فرماندهان بزرگ این است که نهادسازی می‌کنند و الهام‌بخش دیگران هستند. ایران همواره برای افسرانی که [در برابر دشمن] روی تهاجمی دارند را می‌ستاید و به همین دلیل انتظار می‌رود که جانشینان ژنرال سلیمانی نیز مانند او مشتاق رویارویی با دشمن باشند.»

این تحلیلگر آمریکایی در پایان تأکید می‌کند: «کشته شدن [شهادت] سلیمانی ضربه سنگینی به سپاه پاسداران و به طور کلی توانمندی‌های ایران بود. اما اگر گمان کنیم که مرگ [شهادت] یک فرمانده نظامی -هرقدر هم که قدرتمند بوده باشد- باعث تغییر چشمگیر سیاست‌های ایران و توانمندی‌های نظامی این کشور خواهد شد، مرتکب اشتباه شده‌ایم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.