احمد سالک کاشانی درباره علت داغ نشدن فضای انتخاباتی در کشور گفت: تجربه ادوار گذشته نشان می دهد که ۲۰-۳۰ روز منتهی به زمان انتخابات این فضا شکل می گیرد، البته علل دیگری هم وجود دارد. یک ماه پیش فتنه بنزینی داشتیم. همچنین مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی مزید بر علت شده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره صحبت‌های آقاتهرانی که گفته «اگر به لیست واحد نرسیدیم، مشترکات لیست را بالا ببریم» اظهار کرد: پایداری‌ها می‌گویند «به اجماع برسیم» اما در طول ۴۰ سال گذشته هیچ تصمیمی نبوده که روی آن اجماع باشد. حتی بعد از ارتحال امام، اعضای مجلس خبرگان در انتخاب رهبر معظم انقلاب به اجماع نرسیدند و برخی نظر دیگری داشتند.

وی با بیان اینکه موضوع اجماع با وحدت فاصله دارد، افزود: شیوه رسیدن به وحدت، عمل براساس نظر اکثریت است. در مجلس با نظر اکثریت قانون تصویب می کند یا در همه شوراهای مختلف، نظر اکثریت ملاک قرار می گیرد. آقایان {پایداری} موضوع اجماع را مطرح می کنند برای اینکه لیست دیگری داده شود.

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر قرار است وحدتی شکل بگیرد همه باید به اصول پایبند باشند. البته این پیشنهاد که بیاییم مشترکات بین لیست‌ها را تقویت کنیم، این هم یک نوع شیوه وحدت محسوب می‌شود، اما اینکه چقدر توفیق به همراه داشته باشد جای بحث دارد.

وی درباره احتمال افشاگری‌های شب انتخاباتی اصلاح طلبان شورای شهر علیه قالیباف اظهار کرد: این اتفاق جدیدی نیست. معمولا یکی از مسائل بد در زمان انتخابات تخریب دیگری برای پیروزی شخصی یا گروهی است، بنابراین امکان چنین اتفاقی از هر دو سو وجود دارد. اما روال منطقی آن است که هر مسئله ای از کانال های قانونی‌اش باید پیگیری شود. التهاب آفرینی در جامعه با هدف کسب پیروزی درست نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.