ایشان با صداقت و ولایتمداری خاص خودشان، تمام امور را صبورانه، حساب شده و با برنامه پیگیری می کردند. حقیقتا باید گفت که ایشان، به مراحل والایی از خودسازی رسیده بودند و مدیریت در صحنه ایشان برای همه الگو بود.

پس از جنگ در استان خراسان، بر امور قرارگاه نیروی زمینی در شمال غرب نظارت داشتند و از سوی دیگر فرمانده لشکر ۵ نصر شدند. حتی مدتی در قرارگاه حمزه قبول مسئولیت کردند و فرمانده این قرارگاه بودند و در نهایت باید گفت که هر محلی که به ایشان برای انجام وظیفه اعلام میشد، شهید شوشتری با اقتدار وارد صحنه می شدند.

خاطرم هست آن دورانی که شهید شوشتری در قرارگاه حمزه بودند، یکی از دغدغه هایشان بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم کردستان در استان مرزی بود، در آنجا ایشان طرحی را پیشنهاد دادند که این پیشنهاد به وزارت کشور و مقام معظم رهبری ارسال شد.

هر کسی ایشان را می دید پی روح لطیف ایشان می برد، شاید تصورات اولیه این بود که ایشان ویژگی خاص افراد نظامی را داشته باشد در صورتی که ایشان دارای روح لطیفی بود و به واقع یک انسان چند بعدی بود.

زمانی ایده ای در ذهن ایشان شکل گرفت و براساس آن ایده تلاش کردند تا یک منطقه اقتصادی در کردستان شکل بگیرد، دولتی ها در آن زمان عقیده داشتند که این منطقه نا امن است اما ایشان تاکید داشتند که در این مناطق می توان کار تولیدی و اقتصادی انجام داد. معتقد بود به دلیل وجود امنیت باید برای مردم در تمام ابعاد کار کرد و بعد امنیت تنها معطوف به مسئله نظامی نیست و باید از راه های مختلف تامین شود.

ایشان در ادامه مسیر خدمت شان به نظام، جانشین فرمانده سپاه شدند و با وجود آنکه سن شان بالا رفته بود، وقتی با پیشنهاد حضور در استان سیستان و بلوچستان مواجه شدند، با علاقه - و شناختی که از این منطقه داشتند-استقبال کردند و به عنوان فرمانده قرارگاه قدس به جنوب غرب کشور رفتند. ایشان اساس کارشان را برای خدمت به مردم سیستان و بلوچستان گذاشتند و اقدامات و طرح هایی برای توسعه و پیشرفت اقتصادی و معیشتی این استان انجام دادند. در راستای همین خدمات بود که مردم سیستان و بلوچستان، شهید شوشتری را «مسیح سیستان» لقب دادند.

ایشان چنان با مردم سیستان و بلوچستان اخت شد که مردم باور نمی کردند ایشان با درجه سرداری برای خدمت و برقراری امنیت به استان سیستان رفته بودند. سرانجام بعد از کارهای اساسی و زیربنایی که ایشان در استان انجام دادند از سوی ضد انقلاب در یک عملیات انتحاری به شهادت رسیدند و اینگونه لقب مسیح سیستان و بلوچستان برای ایشان قطعی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.