یک سخنگوی دولت انگلیس گفت: ما با بالاترین مقام های دولت ایران درباره صحت گزارش های منتشر شده از خاورمیانه در تماس هستیم.

وی افزود: در ظاهر به نظر می رسد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد نفتکش شده و آن را در اختیار گرفته است.

این سخنگو مدعی شد که ظاهراً این اقدام در واکنش به توقیف نفتکش گریس یک بوده است.

منابع انگلیسی مدعی شدند یک کشتی این کشور به طور ناگهانی در تنگه هرمز به سمت آب های ایران تغییر مسیر داده و در حال حرکت به سمت جزیره قشم است.

این منابع عصر جمعه اعلام کردند: کشتی «استنا ایمپرو» قرار بوده روانه الجبیل عربستان شود اما ناگهان مسیر خود را تغییر داده است.

یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که در حال ارزیابی شرایط و فوراً به دنبال اطلاعات بیشتر است. گزارش های تایید نشده حاکی است که در این کشتی ۲۳ خدمه انگلیسی حضور داشتند.

در همین حال، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز را تایید و اعلام کرد: عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می افزاید: نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.