مینو اصلانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان افزود: در این رابطه باید دانش رسانه‌ای خود را افزایش دهیم و در برخورد با شایعات بدانیم که کدام مطلب با عقل سلیم مطابق است؟ با ارتقای دانش رسانه‌ای می‌توان در مقابل دروغ‌های بزرگی که در فضای مجازی منتشر می‌شود مقابله کرد.

وی با بیان این‌که سازمان بسیج جامعه زنان کشور ۹ میلیون عضو با ۲۰ هزار پایگاه مقاومت دارد، افزود: اکثریت این اعضا جوانان و نوجوانان هستند و در این رابطه برنامه‌ریزی می‌کنیم تا در پایان برنامه توسعه ششم تعداد اعضا را به ۱۴ میلیون برسانیم.

وی با تاکید بر این‌که یکهزار گروه جهادی دختران جوان را در عرصه مشاور تحصیلی، مشاوره خانوده و کمک به مناطق محروم سازماندهی کرده‌ایم، افزود: سه هزار مهد قرآنی نیز در سطح کشور ساماندهی شده تا در مساجد در راستای تربیت نسل صالح برای کادر سازی انقلاب فعالیت کنند.

اصلانی با بیان این‌که درنتیجه پژوهش‌های انجام شده شاخص‌های خانواده تراز انقلاب احصا شده و طی روزهای آتی رونمایی می‌شود، افزود: تاکنون حدود سه هزار بانوی کارآفرین بسیجی سازماندهی شده که در راستای ایجاد آمادگی و آموزش اشتغال خانگی در رده‌های مختلف خواهران فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر این‌که در سازمان بسیج جامعه زنان کشور، ۲۱۶ گردان خواهر (کوثر) در راستای فعالیت‌های امدادی و کمک در بحران ساماندهی شده‌اند، گفت: بسیج جامعه زنان حوزه‌های فعالیتی مختلفی داشته و چنین تشکیلاتی برای زنان در سطح دنیا بی‌نظیر بوده که از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این‌که ۲۷۰ شبکه فارسی زبان علیه حجاب و عفاف و بنیان خانواده‌ها فعالیت می‌کنند، افزود: این هجمه‌ها می‌طلبد که این فضا کنترل شده و فضای مجازی برای حضور مردم امن شود و همچنین باید دانش رسانه‌ای عمومی افزایش یابد که این اقدامات نیازمند عزم جدی است.

اصلانی با اشاره به ترویج گفتمان "الگوی زن نه شرقی و نه غربی" گفت: این گفتمان به یک گفتمان بین‌المللی تبدیل شد و نتایج بسیار موثری در پی داشت.

وی با بیان این‌که ترویج سبک زندگی اسلامی را جزو وظایف اصلی خود قرار داده‌ایم، افزود: نیازمند ارائه راهکارهای جدی برای حمایت از خانواده‌های جوان و ازدواج جوانان هستیم، چرا که هرم سنی جمعیت به سمت سالخوردگی می‌رود.

وی با بیان این‌که در قالب ۲۰ هزار کارگاه مقاومت، دوره‌های مختلف آموزش و تربیت مشاوره و کارشناس خانواده در راستای تربیت مشاوران خانواده برگزار می‌شود، گفت: این کارگاه‌ها با شعار "هر پایگاه مقاومت یک مشاوره خانواده" در جهت تحکیم بنیان خانواده‌ها برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت فرزندان، اظهار کرد: تقویت دانش رسانه‌ای خانواده‌ها در راستای کاستن از تهدیدهای فضای مجازی از جمله اهداف این دوره‌های آموزشی است، چراکه فضای مجازی در کشور به فضایی ناامن برای کودکان و نوجوانان تبدیل شده است.

وی با بیان این‌که سازمان بسیج جامعه زنان کشور به عنوان یک تشکیلات مردمی، تقویت و تحکیم بنیان خانواده را جزو ماموریت‌های اصلی خود قرار داده است، ادامه داد: الگوسازی از زنان، تقویت هویت دینی جوانان، تعلیم و تربیت، کارآفرینی و اشتغال خانگی، ارتقای مهارت‌های زندگی، دانش رسانه‌ای و… از جمله حوزه‌های فعالیتی این سازمان است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج جامعه زنان در حوزه تربیت مشاوران اقتصادی، گفت: در مهدهای قرآنی جلوه‌هایی از اقتصاد مقاومتی را در قالب داستان تولید کرده و در اختیار مربیان قرار داده‌ایم تا کودکان از همان ابتدای زندگی نسبت به مسایل اقتصادی بینش داشته و استفاده از تولید ملی، مصرف بهینه و… در وجودشان تقویت شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در این رابطه افزود: در حوزه تولید پیام، مخاطب محور بودن و نحوه توزیع سراسری برای دسترسی عموم را لحاظ کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به افزایش فعالیت و مشارکت اجتماعی زنان بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز ۱۲ هزار زن نویسنده و ۳۸ هزار مربی زن ورزش زنان در کشور داریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.