به گزارش اسپوتنیک، هانت در این مصاحبه گفت: «ما ارزیابی خودمان را انجام دادیم و عبارتی که ما به کار می‌بریم تقریبا مشخص است... ما معتقدیم که هیچ کس دیگری نمی‌توانسته این کار را انجام دهد.»

هانت در ادامه از همه طرفها خواست از تشدید تنشها خودداری کنند. 

این درحالیست که وزارت خارجه ایران روز گذشته سفیر انگلیس در تهران درباره ادعاهای قبلی این کشور در زمینه دست داشتن ایران در این رویداد احضار کرده بود. 

وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه گذشته در سخنانی بدون ارائه شواهد مستند مدعی شد که «تقریبا قطعی است که ایران پشت حملات به تانکرهای نفت در دریای عمان است.» وی برای این ادعای خود به ارزیابی ادعایی مقامات آمریکایی علیه ایران استناد کرده بود.

این اتهامات در حالی مطرح می‌شود که کارشناسان متعددی اعلام کرده‌اند با وجود اتهامات واشنگتن عیه ایران، هیچ دلیلی درباره نقش تهران برای حمله به تانکرهای نفتی در دریای عمان وجود ندارد.

از سوی دیگر تهران قاطعانه هرگونه دست داشتن در این حادثه را رد کرده‌ است. «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران این حادثه را بسیار مشکوک توصیف کرده و گفته که شواهد واشنگتن، اتهاماتی است که با هدف تخریب تلاش‌های دیپلماتیک ایران است.

از سوی دیگر رئیس شرکت ژاپنی که مالک یکی از این کشتیهای نفتی است گفته ارزیابیهای آمریکا در این زمینه درست نیست. وی همچنین گفته است که خدمه این کشتی دو شی پرنده را قبل از وقوع حملات مشاهده کرده‌اند که با ادعای آمریکاییها در زمینه استفاده از مینهای چسبنده در تناض است. 

مقامات رسمی دولت ژاپن نیز تاکید کرده‌اند که هنوز نمی‌دانند چه کسی در پشت این حملات است و در حال جمع آوری اطلاعات دقیقتر هستند.

منابع خبری صبح پنجشنبه (۲۳ خرداد) از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر دادند. مدتی بعد روشن شد که دو نفتکش دچار حریق شده‌اند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.