مسعود تجریشی در نشست مدیران کل ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در بحث آلودگی هوا، از سال ۱۳۹۶ تا به حال شاهد بهبود کیفیت هوا در کلانشهر تهران هستیم.

وی اظهار داشت: تجربه نشان می‌ ‌دهد معمولا هوا در۶ ‌ماه اول سال بهتر از ۶ ماهه دوم است و همه این مسایل ریشه در تغییر اقلیم دارد، یکی از مهمترین اقداماتی که می شود برای کاهش آلودگی هوا در این راستا انجام داد، حذف گوگرد از سوخت است که این امر یک اقدام موثر در حذف یک آلاینده خطرناک به شمار می‌رود.

تجریشی گفت: بر همین اساس ممنوعیت استفاده وسیله نقلیه فرسوده در فروردین ۱۳۹۸ اجرایی می شود، از سوی دیگر برای جلوگیری از تشدید آلودگی هوای تهران و کلانشهرها و اسقاط موتورسیکلت ها لازم است که کیفیت سوخت نیز مورد بازنگری قرار گیرد.

معاون محیط زیست انسانی افزود: بخشی از دستاوردهای کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که شامل به روز رسانی و نظارت بر معاینه فنی، نظارت بر گواهینامه آلایندگی در زمان تولید، مشارکت در اجرای طرح LEZ و نوسازی تاکسی‌ها ، اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌ها است با جدیت در سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می‌ شود که در این راستا نیازمند همکاری دیگر نهادهای کشور هستیم، پایان بخشیدن به موضوع آلودگی هوا در کشور نیازمند یک عزم ملی و اراده سیاسی است.

در این نشست که با هدف انتقال تجربیات و تمرکز بر چالش‌های پیش روی ملی با حضور صاحبنظران، مشاوران ستاد و مدیران ستادی برگزار شد، مدیران استانی و ستادی سازمان حفاظت محیط ‌زیست نیز حضور داشتند و در خصوص مباحث کلان ملی مانند آلودگی هوا، گرد و خاک، آب و محیط زیست، پسماند و مدیریت انرژی و ارتباط و اثرات این حوزه ها بر محیط زیست کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

ترسیم وضعیت موجود و آتی بر اساس راهکارهای اتخاذ شده و برنامه های در حال اجرا، برای مدیریت محیط‌ زیست کشور و ارائه راهکارهای مدیریتی و فنی از دیگر مباحثی بود که در این نشست به بحث گذارده شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.