در معاملات امروز ۲ میلیارد و ۳۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش چهار هزار و ۹۴۲ میلیارد ریال در ۴۴۳ هزار نوبت دادوستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۳۹ رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۳۲۵ واحد افزایش یافت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز ۲۲۹ واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.

شاخص آزاد شناور ۴۴۱ واحد رشد کرد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.

شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور ۱۰۴ واحد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس نیز ۲۴۶ واحد افزایش یافت.

در معاملات امروز نمادهای وتجارت (بانک تجارت)، های وب (داده گسترعصرنوین) و بفجر (پتروشیمی فجر) بیشترین تاثیر مثبت و فارس(هلدینگ خلیج فارس)، فملی (ملی صنایع مس)، کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو) و شپنا (پالایش نفت اصفهان) بالاترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

ادامه صدرنشینی بانک ها

گروه بانک در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه ۵۰۲ میلیون سهم به ارزش ۸۹۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

گروه خودرو به ارزش ۳۲۱ میلیارد ریال و فلزات اساسی به ارزش ۳۱۲ میلیارد ریال، جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

گروه شیمیایی با دادوستدی به ارزش ۲۵۴ میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت.

گروه فرآورده های نفتی نیز با معاملاتی به ارزش ۲۰۷ میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

درجا زدن فرابورس

معاملات امروز شاخص فرابورس (آیفکس) کمتر از یک واحد افت کرد و در جایگاه یک هزار و ۹۸۰ واحدی قرار گرفت. در این بازار بیش از ۶۵۷ میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از سه هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

همچنین در معاملات امروز نمادهای ذوب (ذوب آهن)، دماوند (تولید برق دماوند)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و شاوان (پالایش نفت لاوان) بیشترین تاثیر منفی و میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه) و مارون (پتروشیمی مارون) بیشترین تاثیر مثبت را وارد کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.