۱- اهداف مشخصی را برای فرصتی که برای نمایش کسب و کار خود بدست آورده‌اید قرار دهید

ابزارهای بازاریابی شما باید بر پیام شما متمرکز باشد و بنرهای و ابزارهای نمایش کار شما باید به خوبی نشان دهد که شما چه کسی هستید و چه محصولی را عرضه می‌کنید. بازاریابی را زودتر و با پیش-نمایش تبلیغاتی خوب، شروع کنید.

_Q0B3664

۲- غرفه خود را بدون برنامه‌ریزی طراحی نکنید

در زمان طراحی کمتر روی اندازه و بیشتر روی نحوه چیدمان متمرکز شوید. آیا رنگهای انتخابی برای غرفه نمایشگاهی شما به خوبی نمایان‌گر برند تجاری شما هستند؟ آیا به همان میزان که مد نظر شما است تاثیرگذار هستند؟ نمایشگاه شما روی هر شرکت‌کننده‌ای که از آن بازدید می‌کند تاثیر می‌گذارد و بنابراین یک طراحی ضعیف غرفه قطعا در ذهن آن‌ها باقی خواهد ماند (چون یک کار طراحی شده است). یک شرکت طراح با تجربه، با ایده‌‌های طراحی منحصر به فرد، بهترین راه برای جلب توجه سایرین را به شما ارائه می‌دهد- و برای آنها بهترین دلیل‌ها را دارد.  

۳- غرفه را جذاب کنید!

ارائه اطلاعات، توزیع تست‌های کوچک، تهیه صفحات حاوی اطلاعات به روز از شرکت و محصول، می‌تواند راه بسیار خوبی برای علاقمند نگه‌داشتن بازدیدکنندگان باشد. منحصر به فرد باشید و شنوندگان خود را به نحوی درگیر کنید، آن‌ها قطعا بعدها چیزهایی را در مورد شما، برند شما و طراحی غرفه شما به یاد خواهند آورد. و در عوض، شما چیزهای بیشتری در مورد آن‌ها خواهید دانست که در پیگیری‌های آتی به شما کمک می‌کند.

۴- اصولا نمایشگاه‌ها تماما در رابطه با شبکه‌سازی هستند

نه فقط با بازدیدکنندگان بلکه با سایر غرفه‌داران در نمایشگاه نیز صحبت کنید. گاهی اوقات بهترین پیشنهاد استراتوژیک و راهنماییهای که منجر به فروش‌های بالقوه می‌شوند را از منابعی می‌گیرید که اصلا انتظار آن را ندارید. سایر غرفه‌داران، موسسات تجاری و رسانه‌های حامی همواره لزوما در کنار شما نیستند، بلکه آن‌ها هم برای انجام تجارت آن‌جا هستند، و اگر شما در زمان مناسب در جای مناسبی باشید، این می‌تواند به نفع شما باشد.  

_SN_0682

۵- به یاد داشته باشید که پیشنهادات خود را یادداشت کنید

بدون دریافت اطلاعات، بروشورها یا پیشنهادات خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. نباید در لحظه هر مراجعه‌ای را به عنوان یک فروش در نظر بگیرید و بیش از حد هم در این مورد تلاش نکنید. زمانی را برای نگاهی به گذشته اختصاص دهید و سپس ارتباطات کنونی خود را بسازید. در پشت کارت ویزیت بازدیدکنندگان یادداشت‌هایی بنویسید و یا دفترچه جداگانه‌ای را برای ثبت نکات کلیدی برخورد خود با آنها اختصاص دهید تا برای ارتباطات شما بعد از نمایشگاه با آنها به صورت مرجعی دم دستی باشد.

۶- فرض را بر این نگذارید که کارکنان شما همه چیز را می‌دانند

بهتر است که قبل از برگزاری نمایشگاه آموزش و یا جلساتی با کارکنان خود داشته و بایدها و نبایدها در نمایشگاه را به آنها بگویید. سوالاتی که معمولا پرسیده می‌شود و جواب چنین سوالاتی را با آن‌ها تمرین کنید. همچنین فراموش نکنید که در صورت انجام کار به نحو احسن توسط کارمندان، به آن‌ها جایزه بدهید. گاهی چیزهای کوچک پیامدهای بزرگی دارد.

۷- کارکنانی که در غرفه نمایشگاهی شما قرار می‌گیرند را آموزش داده و به آن‌ها انگیزه بدهید

بیشتر بازاریابان حرفه‌ای از قوانین طلایی نمایشگاهی آگاهی دارند: زمانی که پشت استند هستید چیزی نخورید، خود را زیاد مشتاق نشان ندهید، سوالاتی بپرسید که صحبت ادامه پیدا کند، تا حد ممکن اطلاعات کسب کنید تا تعیین کنید که آیا کسی که با شما صحبت می‌کند یک مشتری بالقوه هست یا خیر. در طول مدت 2 تا 3 روزه نمایشگاه، در رابطه با اینکه چه کارهایی نتیجه می‌دهد و چه کارهایی بی‌نتیجه است جلسات روزانه داشته باشید. روحیه تیم خود را حفظ کنید!

۸- فراموش نکنید

محوریت نمایشگاه‌های تجاری، عرضه نام تجاری، محصولات و خدمات شما به شکلی قابل توجه برای مشتریان و چشم انداز آینده است. نگذارید که افراد تنها روی محصولات و خدماتی که می‌شناسند متمرکز شوند. اطمینان پیدا کنید که آن‌ها می‌دانند برای کارهای آینده باید به چه کسی مراجعه کنند و چطور به دنبال بهترین نتیجه باشند. همه چیز را سازگار، به شکل حرفه‌ای و همساز با اهداف نمایشگاهی خود حفظ کنید.

_SN_1929

۹- زمان خود را صرف کسانی که وقت را تلف می‌کنند، نکنید.

وجود یک مخاطب خریدار که وقت را تلف نمی‌کند، امری حیاتی است. آمار بازدیدکنندگان قبلی می‌تواند دید خوبی نسبت به این‌که انتظار دیدن چه نوع بازدیدکنندگانی را باید داشته باشید، به شما بدهد. روی مخاطبان با کیفیت تمرکز کنید.

۱۰- ROI را مرتبا رصد کرده و محاسبه کنید

چطور می‌توانید بفهمید که نمایشگاه موفقیت‌آمیز بوده است؟ چطور قصد دارید میزان ROI (بازگشت سرمایه) نمایشگاه تجاری خود را را محاسبه کنید؟ امتیاز خود را چطور ثبت می‌کنید؟ برای داشتن سود بیشتر باید سرمایه‌گذاری همراه با ریسک نیز داشته باشید. معمولا هدف اصلی نمایشگاه، اطمینان از فروش است، با این‌حال، برای شناساندن نام خود و انتقال پیام خود به افراد حرف‌های زیادی برای گفتن هست. برنامه‌ریزی پیش از نمایشگاه می‌تواند به تمرکز و پیگیری نتایج کمک کند.

همکاری با شریک مناسب برای غرفه سازی نیز نکته مهمی است که به اجرای موثر استراتژی نمایشگاهی شما کمک می‌کند. وقتی زمان طراحی و برپایی غرفه نمایشگاهی می‌رسد، یک شریک اجرایی خوب می‌تواند مجرایی بین شما و رقابت شما باشد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.