رفتن رئیس بازنشسته فدراسیون والیبال و معرفی سرپرست بدون حاشیه نبود. این بار با نامه  سرگشاده اعضای هیات رئیسه برای تغییر سرپرست فدراسیون. آن هم صبح دیروز و چند ساعت مانده به معرفی رسمی افشین داوری ،سرپرستی که به قول خودش آمده تا مقدمات مجمع انتخابات فدراسیون را برگزار کند. احمد ضیایی که منتقد به اجرای قانون ممنوعیت بکار بازنشسته ها قبل از پایان دوره ریاست چهار ساله اش بود ، تا روز آخر هم برای نرفتن مقاومت کرد. ضیایی می خواست به خاطر بازنشستگی زودتر از موعد  با استفاده  از ماده ۶۰ قانون ایثارگری ،  حکم برگشت بکار بگیرد. او حتی وقتی مسئولان ورزش خواسته بودند، استعفا بدهد اول تا ۳۰ آبان ماه مهلت گرفته بود ،اما حکم نیامد و استعفا هم نداد. مسئولان ورزش به او تا ۱۵ اذرماه موعد سازمان بازرسی کل کشور هم صبر کردند. هر چند بعضی ها گفتند  ضیایی حکم برگشت به کار را گرفته و تنها به خاطر پروسه اداری از وزیر  مهلت سه روزه خواسته بود، حتی بدون حق امضا و اختیارات رئیس . اما  وقتی پنج شنبه خبری از حکم نشد ، وزیر ورزش ، جمعه حکم سرپرست فدراسیون را به نام  افشین داوری امضا کرد.

البته خبری هم از استعفای ضیایی  نبود  و بعضی خبرگزاری های وابسته هم نوشتند او شنبه در فدراسیون حاضر شده . اگر چه به گفته ناصر سراجی روسای بازنشسته از شنبه با حضور در دفتر کارشان مجرم شناخته می شدند. موضع گیری علیه رفتن ضیایی به حدی بود که حتی سایت فدراسیون والیبال هم خبری از سرپرستی افشین داوری منتشر نکرد  اما خیلی زود نامه هیات رئیسه را رو کرد.با این حال بعضی خبرگزاریها هم عصر شنبه خبر استعفای ضیایی را منتشر کردند.

هرچندخودش در مصاحبه با یک سایت خبری استعفایش را تکذیب کرده است.وقتی حرف از معارفه دیروز افشین داوری شد ،6 عضو هیات رئیسه فدراسیون با امضای نامه ای به وزیر ورزش با استناد به اساسنامه سال 78 فدراسیون خواستند به جای داوری ،نائب رئیس فدراسیون سرپرست شود. یعنی بابک طالبی. در نامه آنها امده:«  در پی معرفی آقای افشین داوری به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال، بدون استعفای آقای احمد ضیایی رئیس فدراسیون اعضاء هیئت رئیسه در نامه‌ای سرگشاده خواستار رعایت ماده 13 اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی از سوی وزارت ورزش و جوانان شدند. در این ماده به صراحت اعلام شده در صورت غیبت و استعفای رئیس فدراسیون، نایب رئیس فدراسیون عهده‌دار امور اجرایی فدراسیون است.»  اما نکته جالب اینکه ظاهرا اعضای هیات رئیسه اساسنامه جدید فدراسیون که سال 81 تغییر کرده را ندیده اند. چرا که در تبصره 2 ،ماده 10 آن امده است :« پس از عزل یا استعفای رئیس فدراسیون ، رئیس سازمان تربین بدنی  می تواند فردی را به عنوان سرپرست تعیین کند. مجمع هم موظف است ظرف 6 ماه  با رعایت مقررات انتخابات را برگزار کند.» از بین اعضای هیات رئیسه امیر حسین منظمی دبیر فدراسیون جوابگوی تلفنش نبود. اما مسعود صالحیه  می گوید:« من یک عضو هیات رئیسه هستم.   هیات رئیسه 10 عضو دارد که تصمیم جمعی گرفته اند. به طور حتم اطلاعاتی بوده که این نامه را نوشته اند.» او البته  داوری را می شناسد اما معتقد است :« من افشین داوری را از فدراسیون ناشنوایان می شناسم. اما پشت پرده هایی هست که نمی توانم بگویم. درباره عوض کردن ضیایی و امدن داوری مسائلی بین بزرگان  هست که باید از ضیایی یا منظمی بپرسید.» عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال بی جواب ماندن تلفن های ما را این طور توجیه می کند:« نمی خواهند مطالب را باز کنند و بگویند چه خبر است. درواقع جنگ ،جنگ قدرت است.» صالحیه هم حاشیه زیاد والیبال را تایید می کند:« من هم با شما موافقم که حاشیه برای والیبال خوب نیست. زمانی موفق می شویم که حاشیه ها از والیبال دور شود و با برنامه و تلاش دوباره والیبال به موفقیت می رسد. اما واقعا نمی دانم چرا این مسائل برای والیبال به این صورت درآمده است.»

اما صدیقه کعبی زاده معاون بانوان فدراسیون والیبال که با حکم ضیایی به فدراسیون برگشته می گوید:« ضیایی پیگیر کارهایش برای برگشت است و احتمالا این هفته نتیجه مشخص می شود. اما حالا  درخواستِ هیات رئیسه، اعمال ماده ۱۳ اساس نامه فدراسیون های ورزشی است.»

با این حال محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی نامه هیات رئیسه فدراسیون والیبال را قانونی نمی داند:« شاید بعضی ها قانون  مصوب را قبول نداشته باشند اما وزارت ورزش براساس میل و نظر شخصی عمل نمی کند . موظف بر اجرای قانون است و باید به دستگاه های نظارتی پاسخگو باشد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.