حجت الاسلام علی یونسی شامگاه یکشنبه در دیدار اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان با وی در ارومیه با تاکید بر اینکه تحریک قومیت ها و نفرت پراکنی در جامعه امنیت کشور را خدشه دار می کند، افزود: امنیت لازمه پیشرفت در هر جامعه است و اگر این نعمت از دست برود، غیرقابل برگشت است.
وی ادامه داد: فضای همزیستی و مسالمت آمیز موجود در جامعه ما مورد تاکید مسوولان دولت و مقام معظم رهبری است، زیرا این امر موجب حس امنیت در جامعه می شود. 
مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بیان کرد: محیط ناامن، قحطی، گرسنگی و سلب مسوولیت را در جامعه رواج می دهد و موجب فرار مغزها از کشور می شود.
وی با اشاره به اینکه علمای ادیان و مذاهب مختلف نقش اصلی را در رواج اتحاد و همدلی در جامعه دارند، اضافه کرد: هدف اصلی ادیان آسمانی، دعوت انسان به سمت خداست و این خود موجب رواج فرهنگ همزیستی بین اقوام و ادیان است.
حجت الاسلام یونسی بیان کرد: تنوع قومیت ها در کشور همانند یک باغچه زیباست که رنگ و بوی خاصی دارد و این تنوع زیبایی گلستان را افزایش می دهد.
وی ادامه داد: اختلاف قوم، زبان و مذهب نیز در قرآن کریم مورد تاکید بوده و این تنوع نوعی از نشانه های خداوند متعال معرفی شده است.
وی افزود: نگاه رییس جمهوری نیز همان نگاه حقوق شهروندی است و ایشان معتقد هستند که تمام مردم ایران از حقوق یکسان در قوانین برخوردارند.
مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه هیچ تفاوتی بین اقوام، ادیان و مذاهب مختلف در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد، گفت: این امر به جد مورد تاکید رهبری، رییس جمهوری و مسوولان کشوری است و هیچ وقت تفاوت ها تعارض ایجاد نمی کند.

** اتحاد مسلمانان و مسیحیان ایران ناگسستنی است
اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان نیز در این دیدار گفت: مسلمانان و مسیحیان ایران دست در دست هم برای توسعه و آبادنی کشورشان می کوشند و این اتحاد شکست ناپذیر و غیرقابل برگشت است.
«گریگور چیفچیان» با تاکید بر اینکه اتحاد اقوام و ادیان در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مایه مباهات و خرسندی است، افزود: برخی جوامع از تقابل بین مسلمانان و مسیحیان رنج می برند و این امر در جامعه ما به سادگی حل شده است.
وی ادامه داد: در سایه تدابیر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، همه مکاتب و ادیان در زیر یک سقف جمع شده اند و رهبر معظم انقلاب نیز بر گسترش این زندگی مسالمت آمیز و کنار هم بودن آنان تاکید دارند.
وی بیان کرد: اقوام و ادیان مختلف همانند تکه های موزاییک هستند که وقتی به درستی در کنار هم چیده می شوند، تصویری زیبا از یک تابلوی خوش نقش و نگار را به نمایش می گذارند.
اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان اضافه کرد: اتحاد بین اقوام و ادیان، تصویر زیبای اتحاد را در دنیایی به نمایش می گذارد که برخی به دنبال رواج تقابل و نبرد بین ادیان در آن هستند.
«چیفچیان» با تشکر از حضور مسوولان دولتی در جمع ارامنه افزود: این حضور نشان از توجه ویژه دولت و مسوولان به بخش ارامنه و اقوام و ادیان مختلف ایران است و موجب تقویت روحیه اتحاد و همدلی می شود. 
در این دیدار علاوه بر اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان، کشیش کلیسای ارامنه ارومیه و جمعی از شخصیت های فرهنگی و اساتید دانشگاه جامعه ارامنه و آشوریان نیز حضور داشتند و در ادامه از کلیساهای اسپانوس مقدس، آشوری- کلدانی کاتولیک و ننه مریم بازدید شد.
خلیفه گری ارامنه در ایران سه اسقف اعظم در استان های اصفهان، آذربایجان و تهران دارد؛ خلیفه گری آذربایجان با 700 سال سابقه، قدیمی ترین آنهاست.
حجت الاسلام علی یونسی، مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در آستانه سفر یکروزه رییس جمهوری کشورمان به آذربایجان غربی در ارومیه به سر می برد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.