فرانس پرس در ادامه نوشت: «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در حساب کاربری خود در توییتر نوشت &#۳۹;رژیمی که سابقه آن در استفاده از سلاح های سایبری در پرونده هایی چون استاکس نت آشکار است، این بار تلاش داشت تا به زیربناهای ارتباطی ایران آسیب بزند.&#۳۹;

تارنمای این خبرگزاری تصریح کرد: مقصود آذری جهرمی ویروس استاکس نت بود که در سال ۲۰۱۰ (۸۹-۱۳۸۸) کشف شد و به تاسیسات هسته ای ایران آسیب زد. آن طور که گفته می شود این ویروس به دست آمریکا و اسرائیل (رژیم صهیونیستی) طراحی شده بود.

این تارنما به نقل از وزیر ارتباطات ایران ادامه داد: «به لطف هوشیاری تیم فنی، مهاجمان دست خالی بازگشتند. ما این اقدام خصمانه را از طریق مجامع بین الملل پیگیری خواهیم کرد.» 

«حمید فتاحی» معاون وزیر ارتباطات ایران نیز گفت که تیم های فنی اوایل روز دوشنبه تلاش های متعددی برای نفوذ به سیستم های ایران را با قدرت دفع کردند. 

به گزارش ایرنا، حمله سایبری یا جنگ مجازی به نوعی از نبرد در عصر حاضر گفته می شود که دو طرف از رایانه و شبکه‌های رایانه‌ای و به خصوص شبکه اینترنت به عنوان ابزار استفاده کرده و نبرد را در فضای مجازی پیگیری می کنند. در این شیوه تلاش می شود تا سیستم ارتباطی، رایانه ای و اینترنتی کشور مقابل از کارایی خارج شود.

در گذشته نیز مواردی از حمله سایبری به سیستم ارتباطی کشورمان گزارش شده است که مهمترین آن طراحی ویروس جاسوسی و مخرب استاکس‌نت برای از کار افتادن سایت های هسته ای ایران بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.