شاخص های توسعه ای ایران در همه زمینه ها ارتقای جدی داشته است

وی با بیان اینکه بعد از اینکه این آزادی به مردم داده شد، ظرفیت های مردمی شکوفا شد و کارهای شگفتی سازی انجام دادند، تصریح کرد: اگر می گوییم راه های روستایی ما گسترش یافته است، سلامت مردم از متوسط ۵۴ سال به ۷۶ سال رسیده است، این ها تبعات آزادی و استقلالی است که انقلاب آورد و نتیجه این شد که استعدادهای مردم شکوفا شد و حرکت کردند و در هر حوزه ای پیشرفت حاصل شد.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: شاخص های توسعه ای ایران در همه زمینه ها ارتقای جدی داشته است و این مرهون انقلاب است.

سردار نقدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نقطه قوت ابرقدرت ها نیروی سخت افزاری است، دشمنان تصور می کردند با بمب ها و ماهواره ها و تجهیزات جنگی خود می توانند انقلاب را از بین ببرند، گفت: جنگ تحمیلی، کودتا، عملیات تروریستی و ... را بر ملت ایران وارد کردند تا از این طریق انقلاب را از بین ببرند.

سلاح در مقابل ایران کارایی ندارد

وی با بیان اینکه انقلاب بر همه این ها غلبه کرد، ما در تحریم کامل بودیم و در عوض چندین کشور به دشمن همه امکانات را می رسانند، اما آنچه که باعث پیروزی ما شد انرژی و ظرفیت مردم بود، تصریح کرد: جوانان ما فرماند لشکر بودند، هیچ کتاب جنگی نخوانده بودند و فرماندهان کار کشته بعثی از بین می بردند، شهید وزوایی دانشجویی بود که ۹۰ قبضه توپ را از دشمن به غنیمت می گیرد.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه همین جوانان دانشگاهی قدرت ایران را تشکیل می دادند، افزود: این ها باعث شد که دشمن بفهمد سلاح در مقابل ایران کارایی ندارد، از آن زمان ما به قدرت بازدارندگی رسیدیم، با نیروی ایمان و قدرت شهادت طلبی به جایی رسیدیم که سلاح های دشمن کاربردی ندارد.

سردار نقدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات معیشتی در جامعه ادامه داد: روزی که جنگ را به ما تحمیل کردند با دست خالی به میدان رفتیم و پیروز هم شدیم؛ امروز در اقتصاد دست های دشمن خالی و دست ما پر است.

وی با بیان اینکه یک اقتصاد مولد و پیش رو نیاز به انرژی دارد که ما داریم،   معادن و مواد اولیه، نیروی انسانی و نقدینگی نیاز دارد که ایران از همه آن ها برخوردار است، تصریح کرد: دست ما خالی نیست، دست ما پر است اما مشکل این است که با منطقی که آن زمان جنگیدیم امروز نمی جنگیم، منطق آن موقع خودباوری بود اما در مورد اقتصاد نگاه ما به خارج است، به روابط دیپلماتیک است و ظرفیت های خود را مغفول گذاشته ایم.

«اف ای تی اف» همان نگاه به خارج است

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه به خاطر ظرفیت های متراکمی که داریم اگر به جای توجه به خارج به داخل توجه کنیم جهش های بزرگی اتفاق می افتد، افزود: «اف ای تی اف» همان نگاه به خارج است، با اتکای به روابط خارجی می خواهیم نفت ما را بخرند و اقتصاد را درست کنیم.

سردار نقدی با اشاره به اینکه هچ کشوری نداریم که بر اثر تغییر روابط خارجی اقتصاد آن شکوفا شده باشد، به گل و بلبل روابط خارجی هم برسیم فقط نفت را می توانیم بفروشیم، سرمایه گذاری نمی شود، فناوری به ما داده نمی شود، اظهار داشت: این شکوفایی نیست و بدبختی است؛ ما خدومان داوطلبانه باید شیر نفت را ببندیم و اتکا را برداریم؛ این تفکر همه اقتصاد دانان است و درد اقتصاد ایران وابستگی به نفت است.

وی با بیان اینکه منطق «اف ای تی اف» این است که چه کنیم نفت را بفروشیم، تصریح کرد: تا روزی که مردم و نخبگان چنین منطقی دارند هیچ تحول اقتصادی رخ نمی دهد، با این منطق مردم منتظر بهبود اقتصاد نباشند؛ ما با منطق خودباورانه جنگ می توانیم در عرصه اقتصاد موفق شویم

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.