منطقا باید الان در ساختمان سیما و استودیوی ۱۱ آماده می شد تا برنامه ۹۰ را روی آنتن ببرد. او هفته قبل بارها تکرار کرد که دوشنبه شب این هفته هم با اینکه لیگ نیست، برنامه خواهند داشت و به چالش های فوتبالی می پردازند. مثلا در همین هفته می شد به دعواهای بین تیم ملی امید و بزرگسالان پرداخت و یا به جای اینکه برنامه فوتبالیسم که غیرتخصصی است، از تنها دستاورد فدراسیون در سال های اخیر که به درد آیندگان می خورد یک دژ مخفی بسازد که انگار پشت درهای بسته آن چه می گذرد، به این می پرداختند که واقعیت پک برای فوتبال ملی ایران چیست. 
عادل فردوسی پور در زمین فوتبال

اینکه چرا دیگر تیم های ملی راهی به این مرکز پیدا نکرده اند؟ مرکزی که فقط یک طبقه اش در تملک تیم ملی بزرگسالان است و همه تیم های پایه باید بتوانند از آن استفاده کنند. جایی که حتی اگر کی‌روش مانعی برای ورود اعضای تیم های دیگر به آنجا شود، فدراسیون باید خیلی قوی بایستد و درهایش را باز کند تا همه تیم های فوتبال بیایند و از امکاناتش بهره بگیرند. ادعایی که البته کی‌روش تکذیب می کند. یا مثلا از رفتار زشت کادرفنی تیم ملی در قبال بزرگی مثل حمید استیلی در فوتبال ایران انتقاد می کرد و یا از این ایراد می گرفت که چرا بعد از این همه دعوا وقتی تیم ملی امید به کمپ تیم های ملی وارد شده، یک شبه اردوی این تیم را 48 ساعتی زودتر تعطیل می کنند؟

یا هزاران مسئله دیگر مثل گاف ها و پرونده های مالی که در فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق باز مانده اند. ولی در عمل چه اتفاقی افتاد؟ او به سالن مسابقات جام رسانه ها رفته بود تا برای تیم بچه های شبکه 3 بازی کند. این شاید یکی از اولین دوشنبه های میان فصل فوتبال در تمام 20 سال گذشته باشد که عادل علی‌رغم میل باطنی نتوانسته در استودیوی 90 باشد و به جایش برای فوتبال رفته است.

عادل فردوسی پور در زمین فوتبال

پربیننده ترین برنامه تخصصی رسانه ملی را مدیران جدید البته به بهانه پخش یک مسابقه فوتبال پربیننده در لیگ اروپا از کنداکتور خارج کرده اند تا نشان دهند می توان نود را هم 

کنار گذاشت . معاون سیما هم البته عادل را شماتت کرد تا نشان دهند او تافته جدابافته نیست. همان طور که در حین اجرای برنامه 2018 برایش حسابی کری می خواندند و در کارهایش تا جایی که توانستند سنگ انداختند.

اصلا شاید آنها به‌زودی تصمیم بگیرند که این یاغی را بازنشسته کنند. به هر حال آنها مدیرند و بالادستی. مگر بارها با ستاره سازی و سلبریتی محوری در دهه های 60 و هفتاد در رسانه ملی ایران برخورد نشده است؟ خب حالا فردوسی‌پور در این بیست سال گافی دست مدیرانش نداده یا در زمانی اصغر پورمحمدی و مخاطبان میلیونی اش پشتش بوده اند؛ حالا آنجا نگاه عوض شده است. 

فوتبالی که می شد از شبکه تخصصی ورزش پخش کرد را جای 90 روی آنتن می برند که اگر جواب داد، دفعات بعدی هم همین کار را تکرار کنند. اصلا اساس مدیریت یعنی همین!

آنها رئیس هستند و تصمیم می گیرند و پیش می برند! چه ایرادی دارد که میرباقری معاون سیما بیاید و اعتراف کند که زیرساخت های شبکه های دیجیتال فراگیر نیست و معلوم نیست وقتی معاون سیما این حرف را می زند، چطور بر اساس آمارهای‌شان برنامه هایی مثل دورهمی و خندوانه را گاه تا بالای 85 درصد، صاحب مخاطب اعلام می کنند، درحالی که خودشان اشراف دارند و اعتراف می کنند خیلی از نواحی کشور نمی توانند این امواج را بگیرند!

برای همین شروع به پخش فوتبال های همزمان با نود کرده اند به جای این برنامه قدیمی و پرسابقه. حتما این یک پیروزی برای آنهاست دیگر! برنامه ای که البته برای‌شان کلی بیننده دارد فعلا به محاق می رود . 
نود این هفته پخش نمی شود ولی فردوسی‌پور که از فوتبال جدا نمی شود. دوستانش می گویند او فقط از زندگی فوتبال را می‌فهمد. خانه‌اش یک مرکز مانیتورینگ فوتبال است و تقریبا تمام روز یا فوتبال می بیند یا بازی می‌کند یا درباره اش حرف می‌زند.

عادل در روز تعطیلی ۹۰ هم به سالن فوتبال فرهنگسرای رسانه رفت و برای تیم صدا و سیما بازی کرد و گل هم زد. او با فوتبالش بود. فوتبالی که می گوید برای پاک شدنش و به تصویر کشیدن حقایقش، رفته تا تاج و تخت سلاطین و خان‌هایش را زیر و رو کند، برای همین مدام متهمش می کنند. 

ولی او همچنان با همه این ضربات بیرونی و درونی که می خورد یکی از سلبریتی‌های دوست‌داشتنی مردم است چون خود را ور مردم نگه داشته است!

 

۴۳۲۵۸

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.