نیسان را در کشور ما به خاطر تولید رونیز و ماکسیما می‌شناسند. دو خودرو نام‌آشنایی که تا ۱۰ سال جاده‌های ایران را با قدرت زیر و رو کردند؛ با این حال در مطلب زیر به شما می‌گوییم که چرا دیگر زمان فروش نیسان فرارسیده‌است.

photo_2018-10-02_16-54-05

ماکسیما سالخورده

مدیر نمایندگی نیسان در ایران چند سال قبل درباره علت توقف تولید ماکسیما اعلام کرد که با کاهش اقبال جهانی به خودرو ماکسیا دیگر تولید و صادرات این خودرو در شرکت خودروسازی نیسان سود اقتصادی نداشت. برای همین این خودرو از سال 1391 دیگر به ایران وارد نشد. خودرو ماکسیما بعد از حضور نسبتا طولانی در ایران، دیگر از مد افتاده است. چهره نامنظم جلو آن شاید ابتدای ورود به چشم خیلی از افراد نمی‌آمد اما با ظهور رقبایی مانند سوناتا یا اپتیما دیگر به پیرمرد از کارافتاده‌ای تبدیل شده است. سادگی این خودرو زمانی بیشتر به چشم می‌آید که داخل آن بنشینید و نگاهی به آن بیاندازید. صندلی‌‌های پارچه‌ای آن از همان ابتدا سطح انتظاراتتان را پایین می‌آورد. از تعداد دکمه‌های سمت راننده مشخص است که خودرویی که سوار آن شده‌اید هیچ کدام از امکانات امروزی را ندارد. این در حالی است که اگر این خودرو می‌توانست به سری جدید خود سانروف، گرمکن صندلی، ایربگ جانبی، کامپیوتر سفری و EPS اضافه کند حداقل مخاطبان بیشتری را به خود جلب می‌کرد.

تنها شباهت ماکسیما به خودروهای امروزی و پیشرفته قیمت آن است. کمری گرند، سراتو، آزرا و یا اپتیما رقبای ماکسیما هستند که با زمان حال خود را وفق داده و انتظارات راننده‌ها را از یک سواری ساده، به سواری لذت‌انگیز ارتقا داده‌اند. اپتیما پوشش چرمی، سانروف و امکانات متنوعی دارد. قیمت اپتیما فول در بازار بین 470 تا 520 میلیون تومان است. اگر یک ماکسیما سالم مدل 91 داشته باشید می‌توانید آن را نزدیک به 300 میلیون تومان بفروشید می‌توانید اپتیما دو سوال جوان‌تر از آن را بخرید.

رونیز از کار افتاده

وقتی با رونیز روبرو شوید باید هر آنچه درباره بی‌امکانات بودن ماکسیما شنیده‌اید را دور بریزید. این خودرو آنقدر از تاریخ عقب مانده که چاره‌ای جز فروش نیسان برای شما باقی نمی‌گذارد. به خاطر فنربندی خشک این خودرو سواری با رونیز مساوی است با عذاب برای سرنشینان عقب. این گردن‌کلفت قدیمی آنقدر از رقبای خودش جا مانده که امروز چیزی برای افتخار کردن به آن ندارد. از تمام امکانات رفاهی روز در دنیا فقط شیشه‌بالابر برقی، کولر و چراغ مه‌شکن دارد. این خودرو اشتهای بالایی هم در سوخت بنزین دارد و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند. رونیز طراحی ساده‌ای دارد که دیگر چشم‌ها را به خود خیره نمی‌کند. همچنین صندلی‌های خشک آن باعث شده علی‌رغم اینکه از آن برای مسافرت‌ها و گردشگری استفاده می‌شود احساس ناراحتی به سرنشینان منتقل کند. با فروش نیسان رونیز می‌توانید به لندکروز یا پاجرو فکر کنید. گرند ویتارا هم کاربری مشابهی با رونیز برای آفرود سواری دارد اما از قدرت و سرعت کمتری برخوردار است. در عوض لندکروز خودرو جدیدتر با موتور قوی‌تری است. ناگفته نماند این دو خودرو تفاوت قیمتی بسیار زیادی دارد و با فروش نیسان می‌توانید بخشی از آن را جبران کنید. میتسوبیشی همچنین اوتلندر را به عنوان جایگزینی برای رونیز تولید کرده که مدل تیپ پنج سال ۲۰۱۸ آن در بازار ۶۰۰ و مدل ۲۰۱۷ آن ۴۰۰ میلیون تومان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.