سئو یا بهینه سازی موتور جستجو با هدف معرفی وب سایت به موتورهای جستجو جهت قرار گرفتن در رنکینگ های بالا است.

یکی از مهمترین موارد در بحث سئو تولید محتوا بر اساس اصول سئو است. وقتی که اسم سیستم مدیریت محتوا می‌آید، همه ناخودآگاه یاد وردپرس می افتیم. امروزه کمتر کسی هست که با وردپرس آشنایی ندارد. اکثر افراد وردپرس را به عنوان قالب‌هایی می‌شناسند که با آن می‌توانند در کمترین زمان، انواع سایت‌ها را ایجاد کرده و در آن فعالیت کنند؛ اما باید بدانید که وردپرس خیلی فراتر از قالب‌های آماده‌ای است که هدف آن بخواهد ساخت سایت باشد.

photo

امکانات و ویژگی‌هایی که در این نوع سیستم وجود دارد، بزرگان طراحی را به سمت خود کشانده تا جایی که بزرگترین سایت‌های دنیا از وردپرس در طراحی سایت خود استفاده کنند.

یکی از ویژگی‌هایی که باعث جذب اکثر متخصصان به استفاده از آن شده است، رعایت راحت‌تر نکات سئو در آن است. وردپرس را اصولاً سئو بیس می‌نامند؛ یعنی خیلی راحت و سریع می‌توان نکات و اصول سئو را در آن پیاده سازی کرد.

اما وردپرس یک ابزار است و خودبه خود نمی تواند سئو شما را بهینه کند. این سیستم مدیریت محتوا فقط باعث راحت‌تر شدن نکات و اصول سئو شده و حتی کاربرانی که از طراحی و سئو چیزی نمی‌دانند، به راحتی و با کمی  آموزش می‌توانند صفحه و مقالات سئو بیس تولید کنند.

در ادامه ما قصد داریم تا نکاتی را بیان کنیم که با رعایت آن‌ها شما می‌توانید صفحه و مقالات خود را در وردپرس سئو بیس کنید.

نکات بهینه سازی سئو در وردپرس

۱.  در انتخاب ‌هاست دقت کنید

اولین قدم در ایجاد یک سایت وردپرس سئو بیس، انتخاب‌هاست مناسب است. گوگل به هاست هایی که سایت‌ها انتخاب می‌کنند، خیلی حساس است. بالابودن سرعت‌هاست و امنیت و پشتیبانی از پروتکل امنیتی HTTPS اولین ویژگی است که مورد بررسی گوگل قرار می‌گیرد. سرع هسات اهمیت زیادی در رتبه بندیی سایت‌ها و از همه مهم‌تر جذب کاربران دارد. هرچه سایت شما اصول سئو را به خوبی رعایت کرده باشد؛ اما اگر هاستی سرعت پایین بارگذاری داشته باشد، هیچچ فایده‌ای نخواهد داشت و تمام زحمت شما را زیر سوال خواهد برد.

۲.  از قالب‌های سئو بیس استفاده کنید

وردپرس پر از قالب‌های آماده است که شما می‌توانید بسته به نوع هدف و کسب وکارتان از آن استفاده کنید. اگر سئو سایت برایتان مهم است، از قالب‌هایی استفاده کنید که سئو بیس است. قالب سئو بیس یعنی اینکه اصول سئو یعنی به کار بردن درست انواع تگ‌ها مانند تگ عنوان، تگ عکس‌ها و غیره، داشتن ساختار مناسب، دسته بندی مناسب و غیره; به خوبی در طراحی آن رعایت شده باشد. ممکن است که جست و جوی این قالب وقت شما را بگیرد؛ اما اگر هدف شما بهینه سازی سئو است، ارزشمند دارد.

۳.  استفاده از پلاگین های سئو

یکی از ویژگی‌های مهم وردپرس، داشتن انواع پلاگین برای کمک به بهینه سازی سئو سایت و همچنین مطالب است. معروف‌ترین پلاگین، یوست سئو است. این پلاگین به شما کمک می‌کند تا عنوان، متا تگ عنوان و توضیحات صفحه را به درستی تعیین کرده و به شما میزان سئو بودن صفحه از نظر چگالی کلمات کلیدی، داشتن لینک‌های داخلی و خارجی بهینه، بهینه بودن عکس‌ها و غیره به درستی نشان می‌دهد. البته پلاگین های دیگری هم وجود دارد که شما باید بسته به موقعیت از آن‌ها استفاده کنید.

۴.  بهینه سازی مطالب براساس سئو

یکی از ویژگی‌های خیلی عالی وردپرس این است که می‌توان مطالب را خیلی راحت و سریع براساس اصول سئو نوشت. در مطلب سئوبیس نکات زیر باید رعایت شود:

  • استفاده از عنوان‌های داخلی با تگ H۲ و H۳
  • چگالی کلمات کلیدی مناسب
  • لینک دهی داخلی و خارجی
  • محتوای باکیفیت و رعایت اصول نگارشی مانند داشتن لحن مناسب، بالت گذاری، پاراگراف بندی
  • قرار دادن عکس با رعایت تگ‌ها و به کار بردن کلمات کلیدی در آن

این‌ها ویژگی‌های اصلی یک مقاله سئو بیس است که خیلی راحت می‌توان با وردپرس آن‌ها را مدیریت کرد و حتی شما می‌توانید با استفاده از پلاگین وردپرس یوست سئو، میزان سئوبیس بودن مقاله را هم بررسی کرده و ایرادات احتمالی آن را رفع نمایید.

یکی از دلایل محبوبیت وردپرس بین متخصصان و کاربران همین ویژگی است. شما با استفاده از همین مساله می‌توانید خیلی راحت و سریع مطالب خود را نوشته و نکاتی سئو بیس یک مقاله را با چند کلیک ساده در آن رعایت کنید و در آخر بررسی کنید که آیا این تکنیک‌ها مطابق آخرین تغییرات است یا خیر.

۵.  بهینه سازی عکس‌ها

شاید نتوان هیچ قالبی را مانند وردپرس پیدا کرد که عکس‌های سایت خیلی سریع بهینه کند. در سئو عکس، مهم‌ترین نکته رعایت تگ‌های آلت و عنوان است که این بار بدون هیچ کدنویسی می‌توان انجام داد. حتی امکان تغییر اندازه عکس‌ها خیلی راحت با ابزارهای مخصوص ویرایش قابل انجام است. این نکته را در نظر داشته باشید که گوگل توجه ویژه‌ای به عکس و سئو بیس بودن آن‌ها می‌کند و به تازگی قصد اضافه کردن بخشی برای نمایش ورودی اختصاصی از جست وجوی عکس‌ها به سایت در گوگل آنالاتیکس را دارد.

۶.  استفاده از قالب‌های رسپانسیو

واکنش گرا بودن یکی از اصول و تکنیک‌هایی است که گوگل در چندسال اخیر توجه ویژه‌ای به آن برای رتبه دهی به سایت‌ها می‌کند. البته تمامی قالب‌های امروزی وردپرس به صورت رسپانسیو هستند؛ اما نکته مهم این است که این قالب در تمامی صفحه‌ها به درستی نمایش داده شود و کاربر برای استفاده از سایت شما به دردسر نیافتد. این نکته را در نظر داشته باشید که گوگل فقط به رسپانسیو بودن سایت نگاه نمی‌کند، بلکه متناسب بودن المان‌ها با اندازه و خوانا و کاربردپذیر بودن آن هم برای او مهم است.

شرکت سئوکار ارائه دهنده خدمات سئو و آموزش سئو می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق وب سایت سئوکار با ما در ارتباط باشید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.