رحمان به همراه متهم دیگری به نام محمد عقیب عمران ۲۱ ساله آذرماه سال گذشته قصد داشتند با استفاده از انفجار در مقابل داونینگ استریت (دفتر نخست‌وزیری) هرج‌ومرج ایجاد کرده و در جریان آن «می» را به قتل برسانند. 

توطئه آن‌ها توسط یک مأمور پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) که در فضای مجازی خود را عضو داعش جا زده بود، کشف شد. وی رحمان را به یک مأمور مخفی دستگاه امنیتی هدایت می‌کند تا برنامه‌هایش را افشا کند.

بر اساس مستندات ارائه‌شده به دادگاه، رحمان به مأمور انگلیسی گفته که قصد انجام عملیات انتحاری مقابل پارلمان و ترور «می» را داشته است. 

وی گفته است: اگر یکی از برادران قادر باشد با کامیون به سمت پارلمان حمله کند، من کار بمب‌گذاری آن را بر عهده می‌گیرم.

رحمان از سوی یکی از دایی‌های خود که سال گذشته در جریان حملات ضد داعش در سوریه به هلاکت رسید، تحریک‌شده بود. مادرش برای اینکه او تحت تأثیر افکار افراطی دایی‌اش قرار نگیرد، تغییر مکان داد. وی سپس به برنامه آموزشی دولت انگلیس برای مبارزه با افراط‌گرایی ارجاع ‌شد اما با اظهارات دروغ از ادامه شرکت در این برنامه سرباز ‌زند. 

رحمان روز عملیات برنامه خود را به مأمور مخفی انگلیسی لو می‌دهد و در مسیر به سمت خیابان دفتر نخست‌وزیری توسط پلیس دست‌گیر می‌شود.

«هادون کیو» قاضی این پرونده رحمان را فردی خطرناک و غیر قابل پیش‌بینی توصیف کرده است.

خیابان داونینگ استریت که اقامتگاه نخست‌وزیر انگلیس در خانه شماره ۱۰ است، تحت تدابیر شدید امنیتی انگلیس قرار دارد. 

تدابیر امنیتی این خیابان از سال ۱۹۷۰ میلادی آغاز شد و پس از حملات ارتش جمهوری خواهان ایرلند به انگلیس در سال‌های ۱۹۸۰، این تدابیر شدت گرفت. 

سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال ۲۰۱۴ میلادی (مرداد ۱۳۹۳ ) و هم‌زمان با مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در عراق به سطح &#۳۹;شدید&#۳۹; ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) افزایش‌یافته که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به‌شدت محتمل است. 

انگلیس در سال گذشته شاهد ۵ حمله تروریستی بود که براثر آن ده‌ها نفر جان باختند. ماه گذشته نیز فردی به نام «صالح خاطر» به موانع امنیتی پارلمان انگلیس حمله کرد اما بلافاصله از سوی پلیس دستگیر شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.