این روزنامه افزود، با توجه به گزارش بانک جهانی، ارزش تولید ناخالص داخلی هند تا پایان سال گذشته ۲.۵۹۷ تریلیون دلار بر آورد شده است درحالی که ارزش تولید ناخالص داخلی فرانسه در مدت مشابه ۲.۵۸۷ تریلیون دلار بوده است.

اقتصاد هند پس از چند ماه رکود، در ماه جولای سال ۲۰۱۷، رشد خود را بار دیگر بدست آورد. هند که هم اکنون دارای ۱.۳۴ میلیارد جمعیت است تا چند سال آینده به پر جمعیت ترین کشور جهان تبدیل خواهد شد درحالی که جمعیت فرانسه همان ۶۷ میلیون نفر باقی مانده است.

با توجه به داده های بانک جهانی، این درحالی است که سرانه تولید ناخالص داخلی فرانسه بر اساس جمعیت ۲۰ برابر بیشتر از هند است و دهلی نو هند بسیار فقیر تر از ۹ اقتصاد بزرگ در جهان است.

پس از کاهش رشد اقتصادی هند به دلیل طرح های مبارزه با پول سیاه و اصلاح قانون مالیات بر کالا و خدمات در دو سال گذشته، افزایش تولید و مصرف در سال گذشته مهمترین عوامل افزایش رشد اقتصادی این کشور اعلام شده است.

رشد اقتصادی هند در یک دهه گذشته دو برابر شد و انتظار می رود به موتور اقتصادی آسیا تبدیل شود. این درحالی است که رشد اقتصادی چین کاهش یافته است.

با توجه به صندوق بین المللی پول، انتظار می رود رشد اقتصادی هند در سال جاری ۷.۴ و در سال آینده به ۷.۸ درصد برسد.

مرکز تحقیقات تجاری و اقتصادی در لندن سال گذشته اعلام کرده بود که رشد تولید ناخالص داخلی هند در سال ۲۰۱۸ از فرانسه و انگلیس فراتر خواهد رفت و به احتمال زیاد این کشور تا سال ۲۰۳۲ به سومین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد.

انگلیس تا پایان سال ۲۰۱۷ با تولید ناخالص داخلی به ارزش ۲.۶۲۲ تریلیون دلار هنوز هم پنجمین اقتصاد جهان شناخته می شد.

آمریکا، چین و ژاپن به ترتیب اولین، دومین و سومین اقتصاد های بزرگ جهان هستند.

دولت هند در ۲ سال گذشته چندین طرح اقتصادی مانند مبارزه با پول سیاه، دیجیتالی ساختن اقتصاد و اصلاح قانون خدمات مالیات و کالا را اجرایی کرده است.

بر اساس طرح مالیات بر خدمات و کالا هند(GST) دولت این کشور قصد دارد مالیات مستقیم و واحد را جایگزین رژیم پیچیده مالیاتی دولت مرکزی و ایالتی کند. این طرح اقتصاد ۲ تریلیون دلاری هند را به صورت یک بازار مشترک تبدیل خواهد کرد.

در این طرح دولت هند قصد دارد مالیات کالای مورد استفاده مردم را به صورت روزانه تا ۵۰ درصد کاهش دهد و به سایر کالاها نرخ مالیات بسیار کمتری مانند ۵، ۱۲ و ۱۸ درصد وضع کند.

«نارندا مودی» نخست وزیر هند سه شنبه هشتم نوامبر(۱۸ آبان) سال ۲۰۱۶ در پیام فوری تلویزیونی اعلام کرد که اسکناس های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ روپیه ای از روز چهارشنبه از گردش پولی خارج می شود. این اقدام دولت هند سبب کاهش نقدینگی شدید در این کشور شد.

مودی دلیل این تصمیم فوری را مبارزه با اسکناس های تقلبی ،پول سیاه ،فساد و تروریسم بر اقتصاد بیان کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.