پخش فیلم اعترافات تلویزیونی یکی از کاربران اینستاگرام از شبکه یک صداوسیما واکنش‌های زیادی را بین کاربران فضای مجازی و بعضی از چهره‌های سیاسی در نقد این برنامه برانگیخت. محمدتقی فاصل میبدی یکی از چهره‌های اصلاح‌طلبی است که معتقد است نفس این کار که کسی یک عملی را انجام دهد و در صفحه خود بگذارد، منکر خیلی بزرگی نیست و نمی‌توان این شخص را در جامعه رسوا کرد.

او در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» به بررسی رفتار صداوسیما و مطابقت آن با اسلام پرداخت و گفت: اسلام درباره عمل انجام شده حساسیت بالایی ندارد اما خیلی زشت است که این شخص را در تلویزیون بیاوریم تا به کار  خود اعتراف کند. اسلام سعی دارد که مسائل برملا نشود به خصوص اگر مربوط به زنان باشد. یکی از آیات عجیب قرآن این است: کسانی که دوست دارند زشتی‌های دیگران را اشاعه بدهند، هم عذاب دنیا دارند و هم عذاب آخرت؛ کمتر جرمی است که درباره آن قرآن عذاب دنیوی و اخروی با هم ذکر شوند. در این آیه حرف از کسانی است که تنها میل دارند اشاعه فحشا کنند حالا اگر کسانی این جرم را واقعاً مرتکب شوند قطعاً بدتر است. در زمان پیامبر اسلام (ص) و ائمه، کسانی که مرتکب عمل زشتی می‌شدند، به آنها توصیه می‌شد که منکر را کتمان کنند نه اینکه آنها را بیاورند در ملا عام تا اعتراف کنند.

 

 این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با تاکید بر اینکه کار صداوسیما مصداق اشاعه فحشا بوده، افزود: این کار صداوسیما خلاف سیره پیامبر است و متاسفانه اثرات سوء بسیاری هم دارد. باید با مسئولان صدا و سیما و برنامه اعترافات این زن، برخورد حقوقی صورت بگیرد؛ در قانون داریم که اگر کسی اشاعه فحشا کرد و آبروی فردی را برد، باید با او برخورد حقوقی شود و در اسلام هم داریم که این عمل، گناه است. خیلی از کارهایی که در صدا وسیما انجام می‌شود خلاف سنت اسلام و پیغمبر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.