روز گذشته بعد از بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از باغ نشاط و معدن فیروزه، جلسه‌ای با حضور ایشان  در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد؛ حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: شهرستان فیروزه شهرستانی محروم با جمعیتی ۴۰ هزارنفری است و قطعا خواسته‌هایش با خواسته‌های شهرستانی مانند نیشابور متفاوت است.

وی ادامه داد: مشکلات و کمبودهای زیادی در این شهرستان وجود دارد و البته زمان هم محدود بوده همین طور مشکلات مالی کشور نیز بی تاثیر نبوده است؛ امیدواریم بتوانیم تا حد امکان به خواسته‌های این شهرستان رسیدگی کنیم تا از کمبود و کاستی‌های این شهرستان کم شود.

محمد حسین صالحی، فرماندار شهرستان فیروزه نیز در این جلسه با بیان این که ما در این شهرستان اقوام مختلفی نظیر ترک، کرد و بلوچ را داریم، عنوان کرد: سال ۹۳ شاخص نعمت برخورداری گاز در این شهر ۱۸درصد بود اما بعد از گذشت سه سال این شاخص به ۸۵ درصد رسیده و همچنان ادامه دارد و تا پایان سال ۹۷ این شاخص ۹۹درصد خواهد شد.

وی درباره مشکلات این شهرستان افزود: این شهرستان مکان فرهنگی و فرهنگسرا ندارد، در حوزه ورزشی اقدامات خوبی انجام شده به طور مثال در سال۹۳ بودجه ورزش شهرستان به ۵۰ میلیون تومان هم نمی‌رسید اما بعد از گذشت سه سال این عدد به ۳ میلیارد تومان رسیده که هزینه شده یا در حال هزینه شدن است اما شهرستان استخر ندارد.

صالحی اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها با یک نفر اداره می‌شود و همین طور ادارات میراث فرهنگی و ورزش و جوانان وضعیت مشابه دارند؛ این شهرستان هیچ واحد آموزش عالی جز پیام نور ندارد، تعداد دانشجویان ما به ۸۰ نفر رسیده بود که خوشبختانه مجدد تا ۱۷۰ نفر هم رسید.

چرا با وجود معدن فیروزه، خانه‌های کاه گلی در فیروزه دیده می‌شود؟

فاطمه ذوالقدر ، عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در جریان جلسه عنوان کرد: چرا ما علی‌رغم وجود معدن فیروزه باید شاهد خانه‌های کاه گلی در این شهرستان باشیم. 

وی افزود: مانند جنوب کشور که همه نوع امکانات هست اما نمی‌دانیم این امکانات به نفع چه کسی و به جیب چه کسی می‌رود و چرا باید وضع مردمی که معدن در کنارشان است چنین باشد، باید قانونی باشد که در وهله اول درصدی از امتیازی که آن شهر دارد به مردمش برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.