رای الیوم گزارش داد، توطئه های بسیاری علیه حقوق مردم فلسطین از سال ۱۹۴۸ میلادی روی داده که همگی به شکست انجامیده است. طرف هایی که چنین توطئه هایی را ترتیب داده و می دهند، قدرتمند و صاحب سلاح های مرگبار هستند اما تاکنون سلاح های آنها نتوانسته بر صاحبان حق (فلسطینی ها) پیروز شود و هرگز هم نخواهد شد.

توطئه چینان گمان می کنند که آرمان فلسطین، یک مسئله کمّی است و می خواهند آن را با راهکارهای امنیتی و نظامی و مالی حل و فصل کنند. اما آرمان فلسطین یک مسئله کیفی است که افراد و رهبران سیاسی قادر به کنترل و حکم راندن بر آن نیستند. این آرمان ریشه در تاریخ، فرهنگ و تمدن و نیز ارتباط تنگاتنگی با زمین و آینده نسل های بعدی دارد. هر راه حلی که هماهنگ و همسو با اصل و اساس این آرمان نباشد، راه حل سازنده ای نیست و محکوم به شکست است.

بارها آمریکا و صهیونیست ها و کشورهای عربی و سازمان ملل تلاش کردند که از دست مسئله آوارگان فلسطین خلاص شوند، اما زمان ثابت کرده که این مسئله راه حلی ندارد مگر اینکه به حقوق صاحبان اصلی آن توجه شود. نمی توان ارتباط تنگانگ مردم فلسطین با خاک شان را از هم گسیخت.

رای الیوم افزود: غرب عنصر شرّی به نام رژیم صهیونیستی را در منطقه کاشته و قطعا نتیجه ای هم جز شرّ برداشت نمی کند.&#۳۹;دونالد ترامپ&#۳۹; رئیس جمهوری آمریکا و حامیانش ملت فلسطین را تروریسم می دانند، پس با چه منطقی خود از اشغالگری که نمونه بارز تروریسم است، حمایت می کنند؟

ترامپ شخصیتی متناقض دارد، مقدمات را درست نمی چیند تا به نتیجه درستی برسد. او هنوز از جزئیات طرح موسوم به معامله قرن چیزی اعلام نکرده اما اطلاعات درز یافته از سوی برخی رهبران عرب حاکی از آن است که وی با حذف مسئله فلسطین می خواهد این کشور ( فلسطین ) در مکانی خارج از آنجا، تشکیل شود. این منطق افراد نادان است که چشم خود را به روی حقیقت بسته اند و نمی توانند به آن اعتراف کنند. اما مردم فلسطین اطمینان دارند که معامله ترامپ هم به سرنوشت پیمان اسلو و طرح تشکیل دو کشور منجر خواهد شد.

پیمان اسلو اولین توافق مستقیم میان سازمان آزادی بخش فلسطین با اسرائیل است. این پیمان در پی انتفاضه اول فلسطین منعقد شد و گزینه مذاکرات را در مقابل مقاومت خلق کرد و زمینه تشکیل دولت خودگردان را فراهم نمود. این پیمان نتیجه ای برای فلسطینیان به همراه نداشته و تنها ثمره آن اعتراف ساف به رژیم اسرائیل و مطرح شدن گزینه مذاکرات در مقابل گزینه مقاومت نداشته است.

در همین راستا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز سال گذشته طرحی موسوم به معامله قرن را برای حل اختلافات میان فلسطینان و اسرائیلی ها ارائه داد که مانند همه طرح های پیشین به طور کامل حق و حقوق فلسطینی ها در آن نادیده گرفته شده است.

این طرح شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی و نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم می شود. براساس این طرح، بخش های باقی مانده از کرانه باختری برای تشکیل حکومت خودگردان در اختیار فلسطینی ها قرار خواهد گرفت. همچنین حکومت فلسطینی ها بر غزه و بخشی از شمال سینا به رسمیت شناخته می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.