قاضی سراج در حاشیه بازدید از خطوط تولید ایران خودرو گفت: از زمان التهاب بازار در دو بخش خودروهای داخلی و خارجی، سازمان بازرسی حضور مستمر داشت و با ارتباط مستقیم با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درباره قیمت های حاشیه بازار تصمیماتی اتخاذ شد.

قاضی سراج با تاکید بر این که سودهای حاشیه بازار به جیب دلال می‌رود، نه خودروساز گفت: در این میان خودروسازان با افزایش ظرفیت تولید برخی محصولات، برنامه‌های فروش را اجرا کرده‌اند. باید دست دلالان و سودجویان را از بازار کوتاه کنیم.

وی افزود: ما در بخش‌های مختلف وارد شدیم تا طبق فرمایشات رهبر انقلاب از تولید داخل حمایت کنیم تا تولید داخل افزایش یابد و کارگران فعال باشند. روزهای اخیر قیمت بازار کاهش قابل توجهی داشته اما این موضوع کافی نیست.

قاضی سراج با بیان اینکه خودرو وسیله امرار معاش به حساب می‌آید، گفت: کارگران جوان ایران خودرو هم گفتند که در سه شیفت کار می‌کنند، از سویی دیگر سایت فروش ایران‌خودرو باز بوده و برنامه فروش اجرا می‌شود و این روند ادامه دارد.

وی افزود: با ایران خودرو توافق کردیم که خودروها را به دست مصرف کننده واقعی برسانند و عملکرد نمایندگی ها را هم کنترل کنند تا خودرو به دست عوامل برهم زننده تعادل بازار نرسد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: حمایت از تولید داخل طبق فرمایشات رهبر انقلاب برعهده همه است و اگر مشکلاتی هم وجود داشته باشد آمادگی داریم به خودروسازان کمک کنیم تا شرایط هر روز بهتر شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این بازدید با بیان اینکه تعداد تولید در سه ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته، گفت: با همکاری کارگران خطوط تولید ظرفیت خودروهای پرطرفدار بازار را افزایش داده‌ایم.

هاشم یکه زارع افزود: ساز و کاری را در برنامه‌های فروش به کار گرفته‌ایم تا خودرو به دست مشتری واقعی برسد.

وی ممنوعیت صلح خودروهای ثبت‌نامی و ثبت‌نام هر کد ملی یک دستگاه خودرو را از جمله این سازوکارها برای حذف بازار سیاه دانست.   

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.