در ابتدای این نشست، آرش میراسماعیلی دبیر اجرایی ستاد برگزاری هفته المپیک با ارائه گزارشی مختصر درباره هماهنگی‌های انجام گرفته در این ستاد با نهادها و سازمان‌های متولی برگزاری هفته المپیک، به فعالیت‌های انجام گرفته از شروع کار این ستاد اشاره کرد.

در ادامه دکتر صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به فلسفه برگزاری هفته المپیک که همانا اجتماعی کردن ورزش در کشورهای عضو کمیته بین ملی المپیک است گفت:هدف کمیته بین‌المللی المپیک از نامگذاری این هفته به نام هفته المپیک، تزریق نشاط ملی به کشورهای عضو این نهاد  بوده و اینکه ورزش را وارد بحث عمومی نموده و اخلاق، محیط زیست و فرهنگ کشورها را با ورزش درگیر کند.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت:هفته المپیک در ایران با همکاری بزرگترین مجموعه‌های اجتماعی نظیر شهرداری، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان، محیط زیست، نیروهای مسلح و ..... برنامه‌ریزی و برگزار خواهد شد. امیدواریم امسال بیش از گذشته بتوانیم جلوه همبستگی و همکاری ملی را به این برنامه بدهیم تا در پایان،  انسجام، همبستگی و نشاط را در بین تمامی اعضای جامعه اعم از کودکان، بزرگسالان و پیشکسوتان شاهد باشیم.

پس از صحبت‌های رئیس کمیته ملی المپیک، متولیان برگزاری هفته المپیک نظرات و پیشنهادات خود درباره قابلیت‌ها و آمادگی سازمان‌های خود برای هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن هفته المپیک ارائه کردند.

در این بخش، نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، اعضای ستاد هفته المپیک، کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک، شهرداری، محیط زیست، ارتش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، واحد همبستگی کمیته ملی المپیک و فدراسیون ورزش‌های همگانی حضور داشتند.

صالحی امیری در پایان به شرکت‌کنندگان این نشست پیشنهاد داد تا پیش از پایان جلسه چند نکته مهم را نظیر مشخص کردن جامعه هدف، شعار برای هفت روز هفته المپیک و محوریت قرار دادن روستاها، شهرستان‌ها و استان‌های مختلف را مدنظر قرار دهند. مهمترین پیشنهادی که از طرف رئیس کمیته ملی المپیک به شرکت‌کنندگان در نشست ارائه شد، تشکیل هفت کمیته مستقل برای هفته المپیک بود که در نهایت این کمیته‌ها با شناخت رئیس، دبیر و اعضای خود به کار در نشست پایان دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.