بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: باید به سمتی رویم که نوجوانان و جوانان از فیلترشکن استفاده نکنند نه اینکه با فیلتر کردن پیام‌رسان‌هایی همچون تلگرام آنها را به این سمت سوق دهیم.

وی افزود: تلگرام پیام‌رسانی بود که بالغ بر ۴۰ میلیون نفر از آن استفاده می‌کردند که بخشی از این جامعه را کودکان، نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دادند. اینکه آنها برای حضور در این پیام‌رسان بخواهند از فیلترشکن استفاده کنند ناخواسته ممکن است به سایت‌های دیگری سرک بکشند که نتیجه آن بروز مشکلات اخلاقی و فرهنگی و افزایش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

پارسایی با تاکید بر اینکه نمی‌توان با دنیای تکنولوژی و ارتباطات و مسائلی همچون اینترنت مبارزه و مقابله کرد، گفت: مردم از وضعیت کند شدن اینترنت و اختلال در روند آن شاکی هستند. بعضا آنها برای استفاده علمی به کسب اطلاعات عمومی با کندی اینترنت مواجه می‌شوند، این وضعیت آدم را یاد اوایل انقلاب می‌اندازد که حتی با ویدئو مشکل داشتند اما اکنون با ارتقای تکنولوژی و علم، جامعه از این شرایط عبور پیدا کرده است.

این نماینده مجلس در پایان گفت: با توجه به توسعه دنیای ارتباطات و اطلاعات، این رویه خیلی دوام نخواهد آورد پس بهتر است زحمت مردم و نارضایتی آنها را زیاد نکنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.