حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) با بیان اینکه مراسم بزرگداشت رحلت امام، صرفا بزرگداشت یک انسان ولو یک رهبر نیست، اظهار کرد: گرچه در این مراسم ما به امام راحل ادای دین می‌کنیم اما این تنها هدف مراسم سالگرد امام (ره) نیست بلکه هدف اصلی آن نیاز ما و جامعه به امام خمینی (ره) است.

وی گفت: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به شخصیت امام خمینی (ره) و پرچمی که نام او را داشته باشد و همچنین هویتی که از نام او وام می‌گیرد، احتیاج دارد.

یادگار امام خمینی(ره) با اشاره به فضای امروز دنیا به ویژه منطقه خاورمیانه اظهار کرد: امروز در منطقه شاهد حضور ارتجاع سلفی هستیم که نتیجه آن قطعا به نفع دشمنان اسلام و شقاق امت اسلامی است. گرچه به لطف خدا با همت فرزندان امت اسلامی و فرماندهی فرزندان این سرزمین از شر یک جریان خوارج‌گونه به نام داعش خلاص شدیم اما به نوع دیگری گرفتاری صاحبان زر و تزویر برای ما پدید آمده که فضای منطقه را بسیار بغرنج‌تر و آلوده‌تر کرده است.

سید حسن خمینی ادامه داد: از سمت دیگر مشاهده می‌کنیم که در آمریکا جریانی نامتعارف، نامعقول و غیرپایبند به حقایق بشری پدید آمده که بزرگترین هدف خود را تغییر ساختار سیاسی و ضربه زدن به مردم ایران قرار داده است.

وی با بیان اینکه این روزها  مسائل سختی پیش‌رو داریم، تاکید کرد: آنچه که بیش از هر چیز برای عبور از گردنه‌های پیش‌رو به آن نیازمند هستیم، تمسک به امام به عنوان نماد دینداری صحیح در عصر حاضر است. امروز مشاهده می‌کنیم که بیشترین هدف در تهاجم به امام، متعلقات به امام و آن چیزی است که نام امام را به همراه دارد. شک نداشته باشید چراکه دشمنان نیز در این موضوع شک ندارند که تا نام امام در جامعه طنین‌انداز است جمهوری اسلامی مستحکم است و خدای نکرده روزی لطمه به جامعه وارد می‌شود که ما امام را فراموش کنیم و حضور ایشان کمرنگ شود.

یادگار امام(ره) با تاکید بر اینکه امام خمینی مظهر عزت در جامعه است، گفت: زمانی که سرنوشت مردم ایران در سفارتخانه‌ها تعیین می‌شد، امام خمینی (ره) عزت را به جامعه بازگرداند و با این عزت ایستادگی شکل گرفت.

سید حسن خمینی با بیان اینکه امام (ره) مظهر مقاومت است، خاطرنشان کرد: دنیا محلی است که شک نکنید اگر در مقابل زیاده‌خواهی هر کس، هر چیز، هر دولت و هر نهادی یک گام به عقب بردارید، دنیا ضعیف را زیر پای خود له می‌کند. عقب‌نشینی، وادادگی و ذلت‌پذیری از مکتب امام (ره) به دور است.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) همواره شجاع بودند نه متحدر گفت: امام خمینی (ره) ملت ایران را شجاع می‌خواستند؛ شجاعت به آن معناست که ما محاسبه عقلانی می‌کنیم و منافع ملی خود را می‌سنجیم اما زمانی که نیاز باشد روی هر منفعت شخصی پای می‌گذاریم.

یادگار امام(ره) در ادامه امام (ره) را مظهر وحدت در جامعه معرفی و خاطرنشان کرد: امام مظهر عزت، ایستادگی و وحدت است و ما با انسجام، همدلی و همراهی یکدیگر می‌توانیم در مقابل دشمن بایستیم.

وی با تاکید بر این که امام خمینی (ره) مظهر کمک به مستحقین و فقرزدایی در جامعه بودند، اظهار کرد: یکی از بیشترین عناوینی که در فرمایشات امام (ره) وجود دارد، تذکر به مسئولین برای مراقبت در برابر فقرا و محرومان جامعه است. در اسلام فقر عزیز نیست بلکه این فقیر است که مورد احترام قرار دارد. اولین حرکت انقلاب اسلامی در جهت فقرزدایی نیز روی کار آمدن جهاد سازندگی و مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) بود.

به گزارش ایسنا، وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم بزرگداشت امام برای مردم ایران است، گفت: اگر مراسم امام را برگزار می‌کنیم این مراسم برای مردم ایران است چون ما و نسل‌های آینده به چنین مراسمی محتاج هستیم و همواره از امام (ره) آموخته و می‌آموزیم. امام (ره) پرچمدار این حرکت است که مردم ایران عزیزند و در مقابل زیاده‌خواهی سر خم نمی‌کنند و زیر بار ذلت نمی‌روند؛ آنها یک ملت و همراه یکدیگر هستند.

یادگار امام (ره) با تاکید بر اینکه در برگزاری مراسم سالگرد امام خمینی (ره) باید مراقب باشیم که مراسم هیچ تجملی در خود نداشته باشد، گفت: این مراسم از هرگونه ریخت و پاش اضافی مبرا باشد. مراسم باید ساده اما با شکوه برگزار شود و در آن توجه مردم هرچه بیشتر به بعد معنوی مراسم و هرچه کمتر به ابعاد مادی باشد.

خمینی در پایان با اشاره به همزمانی برگزاری سالگرد امام (ره) با ایام شهادت امام علی (ع) خاطرنشان کرد: همزمانی مراسم ارتحال امام با مراسم‌های شب قدر می‌تواند بر معنویت این بزرگداشت بیفزاید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.