دریادار امیر رستگاری معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به وجود مجموعه‌های صنایع دریایی وزارت دفاع در ۱۰ استان کشور اشاره کرد و گفت: در این مجموعه‌ها صنایعی همچون کاوشگر دریایی، یدک کش، قایق پرنده، شناورهای گردشگری و امداد و نجات و بسیاری از ادوات نظامی و غیرنظامی همچون موتور و کابل‌های دریایی و زیردریایی تولید می‌شود.

وی به رونمایی از اولین موتور دیزلی ملی ساخته شده توسط صنایع داخلی در اوایل خرداد ماه امسال اشاره کرد و افزود: در حوزه صنایع دریایی توانمندی‌های بسیاری وجود دارد که به خودکفا شدن در بخش‌های مختلف بسیار کمک می‌کند.

وی به ظرفیت‌های موجود در صنایع دریایی تمجیدی گیلان در تولید ناوشکن و موشک انداز اشاره و خاطر نشان کرد: باتوجه به ظرفیت‌های بالایی که در استان گیلان وجود دارد می‌توان از شناورهای گردشگری و همچنین امداد و نجات که جزء تولیدات صنایع دریایی است، بهره‌مند شد.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به ساخت انواع شناورهای تفریحی توسط متخصصان داخلی نیز اشاره و بیان کرد: قیمت‌های ساخت این شناورها به صورت کاملا رقابتی با تولیدکنندگان خارجی است.

وی با اعلام آمادگی در ساخت صنایع مختلف مورد نیاز در استان گیلان در حوزه‌ دریایی گفت: ۹۲ درصد از نیروهای صنایع دریایی شهید تمجیدی گیلان از افراد توانمند این استان هستند که می‌توانند در این بخش گام‌های مؤثری بردارند.

دریادار رستگاری به وجود نگاه وسیع دکتر سالاری در حوزه‌ گردشگری و دریایی اشاره کرد و افزود: امیدواریم شاهد تحولات خوبی در این بخش باشیم.

وی از اعلام آمادگی مجموعه‌ صنایع دریایی برای حضور در نمایشگاه دائمی عرضه‌ تولیدات سازه‌های پیش ساخته خبر داد و گفت: به منظور پویایی هرچه بیشتر در مدل‌های شناورها با تعدادی از شرکت‌های اروپایی فعال در حوزه‌ گردشگری وارد مذاکره شدیم تا در این خصوص همکاری داشته باشیم.

در پایان این نشست تندیس ناوشکن دماوند از سوی معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به استاندار گیلان اهداء شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.