استفان دوجاریک روز جمعه در نشست خبری خود افزود: من فکر می کنم بدون هیچ قید و شرطی بارها و بارها علیه خشونت بر مردم سوریه در هر بخشی از کشور که رنج می برند، صحبت کرده ایم.

وی اضافه کرد: از نظر ما بسیار مهم است و این یکی از دلایلی است که دبیرکل و همه مقامات آن، بارها و بارها خواستار پایان دادن به خصومت ها شده اند که در حال حاضر توسط قطعنامه شورای امنیت هم حمایت شده است.

قطعنامه آتش بس در سوریه هنگامی توسط مدعیان حقوق بشر به تصویب رسید که عناصر وابسته به آن ها در معرض خطر و تنگنا قرار گرفتند.

روسیه با سرسختی در برابر قطعنامه یک طرفه آن ها ایستاد تا اکثریت اعضای شورای امنیت راضی شدند مبارزه با گروه های تروریستی همچون داعش، شاخه های القاعده و جبهه النصره از شمول این آتش بس خارج شود.

با این حال، هیچ گاه صدایی درباره مردم بی گناه فوعه و کفریا که ساکنان آن از حدود سه سال پیش با رنج، گرسنگی و محاصره تحمیلی از سوی گروه تروریستی تحریرالشام مواجه هستند، شنیده نشده و تمام سوالات خبرنگاران حاضر در سازمان ملل هم همسو با راهبرد این کشورها درباره غوطه شرقی است.

پس از آن که تروریست ها، استان ادلب را در شمال غرب سوریه (هم مرز با ترکیه) اشغال کردند٬ دو شهرک شیعه نشین فوعه و کفریا واقع در ۱۰ کیلومتری شمال ادلب از ۲۸ مارس ۲۰۱۵ (۸ فروردین ۹۴) به محاصره کامل آنها درآمده و از آن زمان روزانه هدف حمله های تروریستی قرار دارند.

سکوت تلخ و شرم آور مجامع بین المللی درقبال تحولات سوریه و رفتار دوگانه آنها در خصوص جنایت اخیر گروه های تروریستی در شهرک های فوعه و کفریا، گویای سرنوشت تلخ حقوق بشر در عرصه جهانی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.