محمد حسینی، عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به رادیو گفت: اکنون یک شکاف حقوقی بین بازنشستگانی که در ابتدای انقلاب اسلامی بازنشست شدند با بازنشستگانی که اکنون بازنشست می‌شوند وجود دارد.

وی علت این اتفاق را این دانست که در سال ۸۶ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب شد و در سال ۸۸ اجرایی شد و این قانون در مورد شاغلین پیاده‌سازی شد و به وضعیت کارمندان بهبود بخشید اما در مورد بازنشستگان فقط به افزایش های درصدی که سالیانه وجود دارد محدود شد لذا در این زمان فاصله معنی‌داری ایجاد شد و اکنون مشاهده می‌کنیم که افرادی با حقوق‌های بسیار پایین زندگی می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه "برای رفع این معضل در برنامه ششم قانونی را به‌عنوان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفتیم  که در آن مصوب شد که تفاوت حقوق بازنشستگان نباید بیش از ده درصد باشد" گفت: این طرح در مجلس مصوب شد و به شورای نگهبان رفت و در آنجا یک ایراد جزیی به آن گرفته شد و در آن تغییر همسان به متناسب‌سازی تغییر کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد اقدامات قوه مجریه در این راستا گفت: دولت در سال ۹۶ برخی اقدامات اولیه را در این راستا انجام داد ولی خیلی مؤثر نبود و به همین جهت بود که در برنامه بودجه ۹۷ مجلس وارد این بحث شد و دولت را موظف کرد علاوه بر ده درصد افزایش معمول حقوق سالیانه دو هزارمیلیارد تومان نیز به این امر اختصاص بدهد.

وی با ابراز اینکه بالغ بر شصت درصد بازنشستگان حقوق بسیار کم بازنشستگی دریافت می‌کنند گفت:‌ این موضوع که به‌یک‌باره حقوق بازنشستگان به تعادل برسد زمان‌بر است چرا که برای این کار بودجه‌ای در حدود ۱۰ هزار میلیارد لازم است که نمی‌شود این بودجه را یکباره اختصاص داد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.