در این نشست خبری ابراهیم حاتمی کیا کارگردان اثر، هادی حجازی فر  و محمد شعبان بازیگران فیلم و همچنین سایر عوامل به وقت شام حضور داشتند. بابک حمیدیان بازیگر نقش اول این فیلم در نشست خبری اثر حاضر نشده بود. کارن همایون فر آهنگساز فیلم کمی با تاخیر در نشست حضور یافت.

حاتمی کیا در ابتدای این نشست سخنرانی خود را اینگونه آغاز کرد: فکر می کنم سال ۶۵ حدوداً ۳۱ سال پیش اولین فیلمم را ساختم که مصادف با عملیات کربلای پنج بود. من در تهران فیلم می ساختم و به شدت به من سخت گذشت تا که فیلم تمام شد و به جبهه رفتم. من سرباز این نظام هستم و همچنان دلم برای بچه هایی که جهاد می کنند می تپد. من یک سربازم و با اینکه در این دوران زندگی می کنم همچنان دلم برای آن زمان می تپد.

محمد خزایی تهیه کننده اثر در ابتدای سخنرانی خود گفت: من خوشحالم که اینجا نشسته ام و همه گروه تماماً فیلم را تقدیم به شهدای مدافع حرم کرده ایم.

حاتمی کیا درباره جلوه های ویژه این فیلم تاکید کرد: این فیلم استطاعت سینمای ایران است. من افتخار می کنم که بچه های ایران این فیلم را بدون یک دلار هزینه ساختیم. بچه های ایرانی به قیمت طعنه هایی که ممکن است بشنویم را با جان دل می پذیرم.

وی در مورد شخصیت پردازی داعشی ها در فیلم ادامه داد: من یک روز کل گروه را جمع کردم و اجبار کردم تا فیلم های خشن سربریدن داعشی ها را نگاه کنند. واقعیت این است که کلیت داعش به همین اندازه مبالغه آمیز است. من برای ساخت این فیلم محدودیت های فراوانی داشتم. مظلومیت شهدای مدافع حرم همین که هیچ وقت نمی توان از آنها به درستی صحبت کرد.

هادی حجازی فر درباره حضور خود در فیلم به وقت شام گفت: من پنج سال پیش به عنوان خبرنگار به این سالن می آمدم. خدا را شکر دوستان همواره امانت دار بوده اند. بین نداشتم و ندارم فرق بسیار وجود دارد. من به شدت برای ایفای این نقش می ترسیدم چون می ترسیدم بازی من در فیلم ابراهیم حاتمی کیا ضربه بزند. بازی برای ابراهیم حاتمی کیا بزرگترین آرزوی من در سینما بود.

خزایی در مورد تولید فیلم به وقت شام تاکید کرد: من یکسال پیش با ابراهیم حاتمی کیا برنامه تولید را گذاشتیم و قرار بود فیلم به جشنواره فجر سال ۹۸ برسد اما فیلم به صورت کاملاً جهادی ساخته شد. از دور همه فکر می کنند همه چیز برای ابراهیم حاتمی کیا آماده شده اما به خدا که اینطور نبود. خیلی فیلم ها در سینمای ایران با بودجه های هنگفت ساخته شدند و نتیجه نگرفتند.

حاتمی کیا درباره من دوست داشتم فیلم به هر نحوی آماده شود. واقعاً چهار ماه برای فیلمی که ۲۴۰۰ پلان است کار بسیار سختی است. من تلاشم این بود که فیلم آماده شود. تصورم این است که وقتی از داعش حرفی هست این فیلم ها باید ساخته شود. وقتی داعش به مجلس حمله کرد این مساله بیان شد که باید در مورد این مساله بهتر حرف زد.

وی افزود: شاید برخی مرا مسخره کنند که فیلم هالیوودی می سازی اما بگذارید مسخره کنند اما بدانید مساله مهم و اساسی امروز موضوع منطقه است. من سراغ سردار قاسم سلیمانی رفتم و گفتم که مرا به سخره می گیرند چرا در مورد داعش فیلم نمی سازی. گفتم که به من گفتند گمشو برو به سوریه و فیلم در مورد داعش بساز. به سردار سلیمانی گفتم چرا نمی گذاری بیاییم سوریه و فیلم بسازیم. 

حاتمی کیا درباره حضور خود در شهر تدمور تصریح کرد: من برای این فیلم گفتم تا خودم آنجا نباشم فیلم را نمی سازم. من تا حد توانم در مورد این فیلم تحقیق کرده ام. من قبلاً در کشتی چهار ماه زندگی کرده ام اما نمی توانم بگویم حتماً در مورد سانچی فیلم می سازم اما درباره آن فکر می کنم. من در زندگی حتی یکبار سر یک مرغ را نبردیم. در سکانس سر بریدن من به شدت تحت فشار بودم. سعی من این بود که فیلمی خشن نسازم زیرا برای من داعش فقط یک گونه نیست. تمام شخصیت های داستان به وقت شام ما به ازای بیرونی دارند و غلوشده نیستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.