معصومه ابتکار در مراسم تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی گفت: یکی از راهبردهای معاونت زنان مقابله با خشونت در ابعاد روانی، جسمی، جنسی و ... است.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های مهم نیز حقوق شهروندی است که تحقق آن یکی از اصول قانون اساسی ما محسوب می‌شود. این حقوق از ابعاد مهم آرمان‌های انقلاب و دین است تا در جامعه فضای سالمی از نظر رفتاری، حقوق شهروندی و پیشگیری از آزارها ایجاد شود.

ابتکار گفت: آسیبهای اجتماعی با تحولات امروز نیازمند ساز و کارهای علمی و تخصصی برای پیشگیری و مدیریت است و باید مواجهه صحیح با این جریانات اجتماعی و مداخلات درست طراحی و برنامه ریزی شود.

وی رویکرد دولت را افزایش سطح آموزش و تاب‌آوری دانست و گفت: طرح تاب‌آوری اجتماعی در استان‌های کشور اجرا شده به طوری که فاز اول این طرح برای اولین بار در دولت یازدهم اجرایی شد و هم اکنون در آستانه آغاز فاز دوم این طرح هستیم. در پی اجرای تاب‌آوری پاسخ‌های مثبتی از جانب مددجویان و مددکاران دریافت کرده‌ایم.

ابتکار با بیان اینکه در سفرهای استانی از نزدیک شاهد فعالیت مراکز اورژانس اجتماعی بوده است توضیح داد: فعالیت‌های مددکاری و توسعه خانه‌های امن که زیرمجموعه اورژانس اجتماعی هستند باید توسعه یابند.

وی تصریح کرد: کارکنان حوزه اورژانس اجتماعی با افرادی روبرو هستند که احساس بی ثباتی کرده و ممکن است به مرز شکننده‌ای از نظر روحی و روانی رسیده باشند سامانه اورژانس اجتماعی حامی و پشتیبان این افراد و جنبه بازدارندگی قوی دارد. 

ابتکار اظهار امیدواری کرد که مراکز فعال اورژانس اجتماعی در سال‌های آینده به بیش از ۳۵۰ مرکز برسد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از سیاست‌های دولت مقابله با ناامیدی است که در حال حاضر جریان‌هایی در کشور برای القای ناامیدی از طریق انتشار اخبار نادرست چه از داخل و چه از خارج فعال هستند و تلاش می‌کنند تا جوانان و مردم ناامید شوند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت لایحه خشونت علیه زنان تاکید کرد: این لایحه هم اکنون آخرین مراحل خود را در قوه قضاییه طی می‌کند و پشتوانه قوی برای پیشگیری از خشونت علیه زنان در جامعه است. امیدواریم تا با تصویب این قانون پشتوانه قوی برای مقابله با خشونت در جامعه داشته باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.