اکبر سنجابی روز سه شنبه در دیدار با اصحاب رسانه استان کرمانشاه در محل فرمانداری سرپل ذهاب اظهار داشت: در جریان زلزله ۲۱ آبان پنج هزار واحد مسکونی این شهرستان به طور کامل تخریب شد.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد کار آواربرداری در روستاهای زلزله زده و ۷۰ درصد در شهر سرپل ذهاب انجام شده که تا پایان بهمن کار آواربرداری در شهرستان به پایان می رسد.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: همچنین کار ساخت و ساز بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در روستاهای زلزله زده این شهرستان آغاز شده است.

سنجابی از ارزبابی خسارت ۳۱ هزار واحد مسکونی در جریان زلزله اخیر در سرپل ذهاب خبر داد و گفت که از این تعداد ۱۷ هزار واحد مسکونی با تشکیل پرونده برای اخذ تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب اظهار داشت: از مجموع واحدهای معرفی شده به بانک برای دریافت تسهیلات، تاکنون ۱۱ هزار واحد مسکونی موفق به عقد قرارداد با بانک های عامل شدند.

وی گفت: ۲۰۱ روستای شهرستان سرپل ذهاب در جریان زلزله ۷ و سه دهم ریشتری ۲۱ آبان و پس لرزه های ناشی از آن آسیب جدی دید و بیش از ۱۲۴ روستا نیز بالای ۵۰ درصد تخریب شده است.

سنجابی بیان کرد: در جریان زلزله زیرساخت های شهرستان آسیب جدی دید و شبکه توزیع برق به طور ۱۰۰ درصد تخریب شد که بعد از ۴۸ ساعت کار برق رسانی به ۴۸ هزار چادر و کانکس در دستور کار قرار گرفت و این اقدامی بزرگ است.

وی عنوان کرد: در جریان زلزله ۱۲۰ خانواده در شهرستان سرپل ذهاب بی سرپرست و ۱۱ کودک نیز تمامی اعضای خانواده خود را از دست دادند.

وی اظهار کرد: عملکرد ۲ وزارتخانه بهداشت و درمان و نیرو در خدمات رسانی به زلزله زدگان سرپل ذهاب چشمگیر است.

سنجابی گفت: هم اکنون ۳۵۰ دوش حمام و ۵۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در مناطق زلزله زده نصب شده است و کار ساخت و نصب یک هزار و ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز در دست اقدام است.

وی افزود: ۱۰ هزار واحد مسکونی تعمیری نوع ۱ و ۲ در شهرستان داریم که از این تعداد سه هزار واحد مسکونی تسهیلات را دریافت کرده و نسبت به تعمیرات واحدهای مسکونی اقدام کردند.

فرماندار سرپل ذهاب، علت اصلی عدم بازگشت زلزله زدگان به واحدهای مسکونی تعمیری را ناشی از پس لرزه های متعدد در سرپل ذهاب عنوان کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.