اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: ایراداتی به طرح توزیع فرآوردهای نفتی توسط شرکت‌های صاحب صلاحیت (برندینگ) وارد است که اگر اصلاح نشود، حتما کمیسیون انرژی پیگیری‌های جدی‌تری را انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: در واقع آنچه مطرح شده به معنای واقعی برند نیست، زیرا برند باید علامت مشخصی داشته و دارای ویژگی‌های ممتاز و مورد قبول مصرف کنندگان باشد، ضمن اینکه بتواند اعتماد عمومی را هم جلب کند. در حالی که آنچه مطرح شده به هیچ عنوان هیچ کدام از این شرایط را ندارد.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس همچنین بیان کرد: در واقع برند باید هم در قیمت و هم در کیفیت تفاوت‌هایی داشته باشد و خدماتی را که ارائه می دهد، ممتاز و قابل قبول باشد، اما به نظر می‌رسد با این مساله‌ای که مطرح شده فقط واسطه اضافه می‌شود و برند نیست زیرا اگر برند باشد باید تعریف مشخصی داشته باشد.

در حال حاضر چنین تداعی می شود که بازنشستگان نفت با این کار سعی دارند برای خودشان تعریف مجزایی داشته باشند. اگر اینگونه باشد خیلی بد است. قره‌خانی یادآور شد: در  زمانی پالایشگاه‌ها در زیرمجموعه شرکت ملی پالایش و پخش قرار داشتند اما در حال حاضر  جایگاه‌های سوخت با اجرای اصل ۴۴  به بخش خصوصی واگذار شده و پالایشگاه‌ها هم خصولتی شده‌اند. اما اگر قرار باشد برند اجرایی شود باید بازدید و کنترل لازم هم صورت گیرد و تعریف مشخصی از برند داشته باشیم.

وی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر چنین تداعی می شود که بازنشستگان نفت با این کار سعی دارند برای خودشان تعریف مجزایی داشته باشند. اگر اینگونه باشد خیلی بد است. ما معتقدیم اگر می خواهیم کار خاصی انجام شود باید اعلام عمومی شده و قابلیت های فنی، مالی، تجربه و تعهدات و سرمایه‌گذاری ها را از بین نبرد، در واقع راهکار بهینه‌ای در این زمینه اتخاذ شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.