به گزارش ایرنا ، &#۳۹;سباستین کورتز&#۳۹; امروز در گفت و گو با روزنامه انگلیسی &#۳۹; ساندی تایمز&#۳۹; گفت: شخصا امیدوار بودم که همه پرسی برگزیت نتیجه دیگری داشت اما مردم انگلیس رای دادند و این حق آنان بود. 
وی درباره مذاکرات لندن و بروکسل برای خروج انگلیس گفت که سناریوی خروج لندن از اتحادیه اروپا بدون توافق که روابط تجاری را تا سطح مقررات سازمان تجارت جهانی کاهش می دهد ، راهکاری 'خطرناک' است و اصلا نباید به عنوان یک راهکار درباره آن صحبت شود. 
کورتز همچنین تاکید کرد که دولت انگلیس باید صورتحساب هزینه های خروج از اتحادیه را بپردازد زیرا هرچند دولت لندن مایل نیست مبلغ کامل را پرداخت کند اما مالیات دهندگان اتریش و سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای پرداخت این هزینه تردید بیشتری دارند. 
رهبر حزب مردم اتریش که از او به عنوان صدر اعظم آینده این کشور یاد می شود، تاکید کرد: ما خواستار همکاری خوب با انگلیس پس از برگزیت هستیم ؛ ما خواستار توافقی هستیم که در بر گیرنده تنبیه هایی برای انگلیس نباشد بلکه پایه گذار همکاری های خوب سیاسی و اقتصادی پس از برگزیت باشد. 
** تاکید بر محافظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا 
کورتز همچنین درباره موضوع مهاجرت بدون نام بردن از 'آنگلا مرکل' صدر اعظم آلمان، از سیاست های گذشته در این زمینه انتقاد کرد و گفت: بسیاری از سیاستمدارانی که از نظر من در سال 2015 سیاست اشتباهی داشتند اکنون موضع خود را تغییر داده اند اما مهم است که بتوانیم راهکارهای پایداری بیابیم و در نهایت مشکل مهاجرت را برطرف کنیم. 
وی افزود: تنها در صورتی که از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا محافظت کنیم ، می توانیم در آینده مرزهای داخلی این قاره را باز نگاه داریم. 
صدر اعظم احتمالی آینده اتریش تاکید کرد: ما باید به این وضعیت 'خرید مهاجرت' پایان دهیم ؛ نباید این گونه باشد که یک نفر از آن سوی دنیا تصمیم بگیرد به اروپا بیاید و حتی انتخاب کند که در کدام کشور درخواست پناهندگی بدهد؛ تا زمانی که سیستم این اجازه را می دهد افراد بیشتری سفر غیرقانونی خود را آغاز می کنند و بدترین نتیجه این است که عده ای هم در این مسیر جان خود را از دست می دهند. 
کورتز گفت که قانون مهاجرتی اروپا باید تغییر کند و همچنین تمام مهاجران غیرقانونی می بایست در جزایر اروپایی متوقف شده و به کشورهای مبدا یا مسیر ترانزیت بازگردانده شوند. 
** حمایت از 'اراده تغییر' امانوئل مکرون 
کورتز همچنین در یک انتقاد تلویحی دیگر از مرکل گفت: سیاستمداران زیادی هستند که می گویند همه چیز خوب و باید به همین شکل باقی بماند اما از اراده و آمال امانوئل مکرون برای تغییر در اروپا حمایت می کنم. 
رهبر حزب مردم اتریش از پیشنهادها و نظرات رئیس جمهوری فرانسه درباره امنیت و مهاجرت دفاع کرد اما در عین حال با نظرات مکرون در خصوص افزایش هزینه ها در اتحادیه اروپا مخالفت کرد و گفت که این 'سیاست افزایش بدهی است' . 
** تاکید بر پایان شکاف در اتحادیه اروپا 
کورتز که به علت سیاست خود در زمینه مهاجرت ، در کشورهای شرق اروپا مورد احترام است ، همچنین گفت : شکاف ایجاد شده در اروپا در خصوص سیاست های مهاجرتی یکی از مشکلاتی اصلی است.
این مقام اتریشی همچنین وعده پایان دادن به این شکاف و تنش ها از طریق &#۳۹;پل زدن&#۳۹; در اروپا را داد. 
وی تاکید کرد: تنش های فزاینده بین برخی کشورهای غرب اروپا با برخی کشورها در شرق اروپا در جریان بحران آوارگان ، یک تحول بسیار منفی است ؛ ما نیازمند اصطحکاک کمتر و وحدت بیشتر در اتحادیه اروپا هستیم. مهم است که ما رابطه برابری بین اعضای اتحادیه اروپا داشته باشیم و باید بتوانیم با یکدیگر و نه در برابر یکدیگر کار کنیم. 
به گزارش ایرنا ، در انتخابات پارلمانی ۲۳ مهر ماه اتریش، حزب محافظه کار و راست میانه &#۳۹;مردم&#۳۹; اتریش (OVP) با کسب ۳۱.۵ درصد آرا ، ۶۱ کرسی از مجموع ۱۸۳ کرسی در مجلس را کسب کرد. حزب چپ میانه سوسیال دموکرات (SPO) با کسب ۲۶.۹ درصد در جایگاه دوم و حزب راستگرای &#۳۹;آزادی&#۳۹; (FPO) با کسب ۲۶ درصد آرا در رده سوم قرار گرفت. هم اکنون مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی در جریان است و ائتلاف بین دو حزب راستگرای مردم و آزادی محتمل ترین حالت تشکیل دولت در اتریش است و انتظار می رود که سباستین کورتز به مقام صدر اعظمی اتریش برسد و به جوانترین رهبر سیاسی جهان تبدیل شود. 
کورتز همچنین تاکید کرد که هر دولت تحت ریاست او بطور فعالانه طرفدار اروپا خواهد بود و در مورد مسائل اروپایی تعامل خواهد کرد. 
اتریش در زمان دولت بعدی در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ که برهه حساسی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات برگزیت است ، ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد داشت . 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.