برده‌های آفریقایی در راه انگلستان

ایسنا - فعالان حقوق بشر می‌گویند، صدها تن از کودکان آفریقایی با هویت‌های جعلی و با وعده تحصیلات و آینده بهتر برای بردگی مادام‌العمر به انگلیس قاچاق می‌شوند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، سازمان‌های غیر دولتی و وکلای حقوق بشر هشدار خود را درباره کودکان نامرئی که به طور غیر قانونی و با گذرنامه و ویزای جعلی به انگلیس قاچاق می‌شوند، اعلام کرده‌اند. دراگان ناستیک، مامور سیاست‌ها و پارلمان انگلیس در یونیسف گفت: اولین پرونده قاچاق کودکان به انگلیس مربوط به یک دفتر نیجریه‌ای در بیش از ۱۲ سال قبل است.

اکنون ما در سال ۲۰۰۷ هستیم ولی حتی یکی از پرونده‌های قاچاق کودکان از آفریقا تحت پیگرد قرار نگرفته است.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که صدها تن از کودکان آفریقایی از کشورهایی نظیر نیجریه، غنا و اوگاندا و به‌وسیله قاچاقچیان به شدت سازمان یافته به انگلیس منتقل شده‌اند.

نیجریه یکی از کشورهای اصلی منبع قاچاق کودکان است که در آن خانواده‌های فقیر یا در ازای پول فرزندانشان را می‌فروشند یا آنها را متقاعد می‌کنند که فرزندانشان را برای تحصیل و زندگی بهتر در انگلیس به خارج بفرستند.

این کودکان که برخی تنها ۱۰ سال دارند، به محض ورود به انگلیس ابتدا به طور مخفیانه و پنهان از دید جامعه نگهداری می‌شوند و مجبور به انجام کار به عنوان برده‌های خانگی یا جنسی می‌شوند.

آنها اغلب پشت درب‌های قفل‌ شده روزهای زیادی را بدون پول کار می‌کنند و از رفتن به مدرسه محروم می‌شوند و در صورتیکه کارشان را انجام ندهند مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

ورون کوکر، وزیر کشور انگلیس با تایید این مطلب که دولت هنوز راه درازی را تا سرکوب قاچاق کودکان از آفریقا در پیش دارد، گفت: تحقیقات حاکی از اینست که قاچاق انسان در حال کاهش نیست.

این بسیار تاسف آور است که کودکان در عصر حاضر به عنوان برده‌های امروزی به انگلیس قاچاق می‌شوند.