گروه بین‌الملل - دولت اسرائیل، پارلمان فرانسه، قانون اساسی اروپا و تلفن‌های همراه ایالات‌متحده جملگی در حال تغییر هستند.

حزب کارگر اسرائیل، شریک و موتلف نه چندان دیرینه حزب ایهود اولمرت یعنی کادیما، در ۱۲ ژوئن رهبر جدیدی برای خود انتخاب خواهد کرد. ایهود باراک، نخست‌وزیر سابق و می آیالون، فرمانده سابق نیروی دریایی مبارزه شدیدی با عمیر پرتز وزیر دفاع در پیش دارند که جنگ با حزب‌ا... از محبوبیت او تا حد زیادی کاسته است. در نظرسنجی‌ها، پرتز اندکی بالاتر از باراک قرار دارد. امی آیالون، گفته است اگر او به رهبری حزب برسد، در صورتی که ایهود اولمرت از نخست‌وزیری کناره نگیرد، حزب متبوعش را از ائتلاف خارج می‌سازد تا انتخابات جدیدی برگزار شود و اما حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، در کمین نشسته است تا هر انتخابات جدیدی را ببرد.

رای‌دهندگان فرانسوی در حال حاضر بسیار گرفتار و مشغول هستند. پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آنها در ۱۷ژوئن برای انتخاب نمایندگان پارلمانی پای صندوق‌های رای خواهند رفت. سیستم انتخابات پارلمانی فرانسه پیچیده و در عین حال به روی هر گونه چانه‌زنی و بده‌بستان باز است. کاندیداهایی که ۵/۱۲درصد آرا را در دور اول احراز کنند، شایستگی حضور در دور دوم را دارند. در عمل احزاب با کاندیداها بین دو دور انتخابات قول و قرارهایی می‌گذراند. به این ترتیب برخی کاندیداها در بعضی نواحی از دور انتخابات خارج می‌شوند تا به انتخاب کاندیدای یک حزب کمک کنند و حزب مقابل هم در ناحیه‌ای دیگر این کار را برای آنها انجام می‌دهد. این سیستم غیرعادی و منحصربفرد، پیش‌بینی نتایج انتخابات را دشوار می‌سازد اما احتمال زیادی وجود دارد که حزب سارکوزی، رییس‌جمهور جدید فرانسه بتواند اکثریت کرسی‌های پارلمان را تصاحب کند.

وزرای خارجه اروپا یکشنبه هفته آینده، ۱۷ژوئن در جلسه‌ای گردهم می‌آیند تا دوباره اصلاح قانون اساسی اروپا قبل از نشست سران اروپا (نخست‌وزیران و روسای جمهور) توافق کنند. برخی‌ها امیدوارند قانون اساسی لرزان اتحادیه اروپا قرار بود وزارت خارجه تعیین کند که پس از مذاکرات فراوان این مقام به کمیسیون وزارت خارجه تقلیل یافت و رای‌گیری را ساده کرد. لهستان که از این سیستم فوایدی نصیبش می‌شود در مقابل تغییر آن یعنی ارتقای آن به وزارت خارجه مقاومت می‌کند. بسیاری از کشورهای کوچک هم به دلیل اینکه در سیستم فعلی می‌توانند یک عضو کمیسیون داشته باشند، چندان راضی به تغییر نیستند. کشورهایی مانند ایتالیا هم علاقه‌ای ندارند تا حق نظارت اقتصادی و اجتماعی که در پیمان قانون اساسی قدیم اروپا دارند از دست بدهند. به نظر می‌رسد مسائل و موضوعات اساسی همچنان لاینحل بمانند و نشست‌های بیشتر بطلبد.

اما تلفن‌های همراه ایالات متحده سازندگان تلفن‌همراه در ایالات متحده یک هفته را صرف بررسی و مزه‌مزه تاثیرات قانون جدید درباره تلفن‌های همراه خواهد کرد. کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده واردات تلفن‌های همراه که قطعات ساخت کوئل کام را دارند، ممنوع کرده است. برخی تحلیلگران بیمناک هستند که این ممنوعیت بر فروش تلفن‌هایی که در حال حاضر در بازار هستند تاثیر منفی بگذارد.این قانون همچنین کمپانی‌هایی مانند اسپرینت و واریزون را نگران کرده است آنها معمولا برای حفظ تسلط خود بر بازار و وفاداری مصرف‌کنندگان ابتکار و نوآوری به خرج می‌دهند تا جدیدترین تلفن‌ها را به بازار عرضه کنند. کوائل کام که معتقد است، این قانون می‌توانند فروش میلیون‌ها دستگاه تلفن را متوقف کند با آن مخالف است.