خبرگزاری مهر- یک نشریه آمریکایی با اشاره به پیروزی حزب پوتین در انتخابات پارلمانی روسیه و واکنش کشورهای غربی به این پیروزی نوشت‌: کشورهای غربی از بسیاری رویکردها هنوز به پوتین نیاز دارند و از همین رو بهتر است با حضور وی در عرصه سیاسی روسیه کنار بیایند. هفته‌نامه تایم با پرداختن به این مطلب در ادامه نوشت‌: پس از پیروزی حزب روسیه متحد به رهبری ولادیمیر پوتین در انتخابات ۲‌دسامبر (۱۱ آذر) کشورهای غربی به نتایج این انتخابات اعتراض کردند؛ آلمان اعلام کرد که این انتخابات نه آزادانه بود و نه اینکه در چارچوب دموکراسی برگزار شد؛ آمریکا نیز اعلام کرد که درباره این انتخابات دست به تحقیقات زده و امکان تقلب در آن را بررسی می‌کند.

تایم در ادامه مطلب خود نوشت‌: اما با تمام این سخنان، انتخابات ماه دسامبر آخرین اقدام پوتین برای حضور در عرصه سیاسی این کشور بود، اما اقدام پوتین در تثبیت جایگاه خود فقط مربوط به انتخابات پارلمانی سال‌جاری نمی‌شود و اقدامات او را در تثبیت قدرت خود باید از سال ۲۰۰۱ میلادی جستجو کرد، اما این قبیل اقدامات فقط بخشی از دلایل پیروزی حزب پوتین در انتخابات پارلمانی بود و دلیل اصلی آن محبوبیت پوتین در میان مردم روسیه است؛ محبوبیتی که در تمام روسیه وجود داشته و حتی مردم چچن نیز به پوتین علاقه‌مند بوده و حزب روسیه متحد توانست در این انتخاب ۹۹‌درصد از آرای مردم چچن را تصاحب کند.

هفته‌نامه تایم در بخش پایانی مطلب خود نوشت‌: غرب نباید به مدت طولانی و با صدای بلند به نتایج انتخابات روسیه اعتراض کند، زیرا هنوز گاز طبیعی روسیه به عنوان یک ماده حیاتی برای اروپا به حساب می‌آید و آمریکا نیز هنوز امیدوار است که بتواند از پوتین به عنوان یک همراه خوب در افزایش فشارها بر ایران استفاده کند. بنابراین بهتر است غرب با کاهش دادن میزان اعتراض‌های خود به انتخابات پارلمانی روسیه، راه را برای ادامه مذاکرات روسیه و اروپا درباره مسائلی چون انرژی، تجارت و دیپلماسی بین‌‌المللی، هموار کند.

در همین حال، روسیه دیروز یک موشک بالستیک را از یک زیردریایی در غرب این کشور به سوی سواحل شرق با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروی دریایی ارتش روسیه دیروز با انتشار بیانیه‌ای این خبر را اعلام کرد. طبق این بیانیه موشک از زیردریایی اتمی تولا در دریای بارنتز شلیک شد و به منطقه آزمایش‌های موشکی کورا در شبه‌جزیره کامچاتکا در ساحل اقیانوس آرام روسیه فرود آمد.

این آزمایش موشکی بخشی از برنامه آموزشی و آزمایش آمادگی نیروهای استراتژیک دریایی روسیه عنوان شده است.

سخنگوی نیروی دریایی ارتش از ذکر نوع موشک آزمایش شده خودداری کرد، اما به گزارش خبرگزاری ایتارتاس زیردریایی تولا از ماه جولای گذشته به دستور ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه به موشک‌های سینوا مجهز شده بود.