گروه بین‌الملل- فرانسه چپگرا پس از انقلاب رییس‌جمهور گلیست و راستگرا به خود آمده است و بنای اعتراض به سیاست‌های دولت به ویژه در زمینه اقتصاد جهان است. مخالفت و اعتراض با سیاست‌های سارکوزی از دانشگاه سوربن آغاز شده است و با اعتصاب کارگران کمپانی دولتی راه‌آهن SNCF در اعتراض به تغییر قوانین مربوط به بازنشستگی که از دیروز آغاز شده است، ادامه یافته است. کارگران این صنعت قبلا می‌توانستند در ۵۰ سالگی بازنشسته شوند، این قانون یادگار زمانی بود که این صنعت از مشاغل خطرناک بود و انرژی و قدرت فیزیکی زیادی احتیاج داشت. حال دولت سارکوزی می‌خواهد این قانون را تغییر دهد، زیرا شرایط، تجهیزات دگرگون شده است و این صنعت دیگر خطرناک و سخت به شمار نمی‌رود، اما کارگران چنین تغییری را دوست ندارند، کارگران بخش انرژی هم قرار است به جمع اعتصاب‌کنندگان بپیوندند. به نظر می‌رسد سارکوزی پس از بحران خانوادگی که به جدایی او و همسرش انجامید حال گرفتار بحران داخلی شده است.

سران کشورهای عضو سازمان تولیدکننده نفت اوپک قرار است شنبه ۱۷ نوامبر در ریاض جلسه داشته باشند.

قیمت نفت در هفته‌های اخیر به ۹۸دلار برای هر بشکه رسید و دیگر تردیدی باقی نگذاشت که نفت ۱۰۰دلاری نزدیک است. امیدواری‌هایی وجود دارد که کشورهای عضو اوپک برای اینکه از افزایش قیمت نفت به ۱۰۰دلار اجتناب کنند تولید و صدور خود را افزایش دهند. هرچند کشورهای عضو اوپک معتقدند ترقی قیمت نفت در هفته‌های اخیر دلایل سیاسی دارد و به عوامل غیر از میزان تولید و صدور ارتباط دارد. بسیاری از کارشناسان افزایش قیمت نفت و طلا و سایر فلزات را ناشی از کاهش ارزش دلار می‌دانند. به همین دلیل تاکنون اوپک پاسخی به درخواست‌های ایالات متحده مبنی بر افزایش تولید نفت نداده است.

مجمع بین دولتی درباره تغییرات آب و هوایی چهارمین گزارش خود را درباره گرم شدن زمین در روز شنبه ۱۷ نوامبر منتشر خواهد کرد. این سند که سنتزی از سه گزارش قبلی این موسسه درباره علم تغییرات آب و هوایی، پیامدها و تعدیل آن، به قصد ملزم کردن رهبران سیاسی کشورها به توجه به این مسائل و رعایت آن نوشته خواهد شد که قرار است در دسامبر در بالی در کنفرانس بزرگ سازمان ملل گرد هم آیند. تلخیص سه گزارش در یک گزارش، سیاست‌گذاران و قانون‌گذاران را واخواهد داشت تا برای اجرای آن به گزارش‌های قبلی حتما مراجعه کنند و اما در این هفته در روز شنبه سنگاپور میزبان کنفرانس سران آسه‌آن است.

سران کشورهای آسیای جنوب شرق عضو آسه‌آن قرار است بر تنظیم و امضای منشور جدیدی تمرکز کنند که کشورهای این سازمان را درباره ارزش‌هایی مانند دموکراسی و حقوق بشر به هم نزدیک‌تر خواهد کرد. اما با این همه توجه ناظران به میانمار خواهد بود که دولت آن تظاهرات آرام اواخر سپتامبر را شدیدا ولی رحمانه سرکوب کرد. اما به جز چین و هند، سایر کشورهای عضو آسه‌آن فقط لب و دندان گزیدند اما از اینکه تحریم و تنبیهاتی علیه این کشور تصویب کنند، امتناع دارند.