گروه بین‌‌الملل- بخش تولیدی آمریکا پس از سه ماه رکود در ماه سپتامبر به طور غیرمنتظره رشد کرد. این مساله نشان‌‌دهنده افزایش سفارشات است و از نگرانی‌‌ها درباره کندی بیشتر رشد اقتصادی این کشور می‌‌کاهد. به گزارش بلومبرگ، شاخص فعالیت کارخانه‌‌ای موسسه مدیریت عرضه از ۶/۴۹ واحد در ماه اوت به ۵/۵۱ واحد در ماه سپتامبر افزایش یافته است. سطح بالای ۵۰ واحد نشان‌‌دهنده رشد است. این در شرایطی است که تحلیلگران شرکت‌‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ انتظار داشتند این شاخص به ۷/۴۹ واحد برسد. شاخص سفارشات جدید موسسه مدیریت عرضه از ۱/۴۷ واحد به ۳/۵۲ واحد یعنی بیشترین میزان ظرف چهار ماه گذشته رسیده است. شاخص مشاغل این موسسه نیز از ۶/۵۱ واحد به ۷/۵۴ واحد افزایش یافته است.

با این وجود نرخ کلی رشد در بخش تولیدی هنوز چندان مناسب نیست و برخی از شاخص‌‌ها در محدوده رکود باقی مانده‌‌اند. گرچه شاخص تقاضای صادراتی از ۴۷ واحد به ۵/۴۸ واحد افزایش یافته است، اما صادرات همچنان در رکود قرار دارد. شاخص تولید نیز از ۲/۴۷ واحد به ۵/۴۹ واحد رسیده است اما هنوز در رکود به سر می‌‌برد. گرچه بخش تولیدی آمریکا بهبود یافته است، اما این بخش در دیگر نقاط جهان همچنان ضعیف به نظر می‌‌رسد. در ماه سپتامبر بخش تولیدی حوزه یورو برای چهاردهمین ماه دچار رکود شد. شاخص تولیدات صنعتی در ۱۷ کشور عضو یورو در این ماه به ۱/۴۶ واحد رسید. در انگلستان نیز شاخص خرید مدیران از ۶/۴۹ واحد در ماه اوت به ۴/۴۸ واحد در ماه سپتامبر کاهش یافته است.

در چین، بخش تولیدی برای یازدهمین ماه متوالی در رکود باقی ماند و دولت را برای تقویت رشد اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان بیش از پیش تحت فشار قرار داد. شاخص خرید مدیران بانک اچ اس‌‌بی‌‌سی از ۶/۴۷ واحد در ماه اوت به ۹/۴۷ واحد در ماه سپتامبر رسید. همچنین، سفارش‌های صادراتی با سریع‌‌ترین آهنگ ظرف ۴۲ ماه گذشته کاهش یافت. کارشناسان اقتصادی بحران بدهی حوزه یورو را علت افت بخش تولیدی در سراسر جهان می‌‌دانند.