گروه بین‌الملل- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درصدد است تا ۱۰۰ میلیون دلار از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین را که از اواخر نوامبر ۲۰۱۲ توسط این رژیم بلوکه شده بود، آزاد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، یکی از مسوولان دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: نتانیاهو دستور تحویل درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین را به رهبران فلسطینی‌ صادر کرده است. وی گفت: این اقدام نتانیاهو به خاطر اوضاع مالی دشواری است که تشکیلات خودگردان در حال حاضر با آن رو به رو است و پیش‌بینی می‌شود مبلغ حدود ۴۰۰ میلیون شکل از اموال مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین که از ماه دسامبر توسط اسرائیل جمع‌آوری شده است، به فلسطین تحویل داده شود.

این مقام در ادامه عنوان داشت: تحویل درآمدهای مالیاتی فلسطین تنها بخشی از درآمدهای فلسطین در دست نتانیاهو است چون که نتانیاهو هنوز نسبت به ادامه تحویل این درآمدها متعهد نشده است. رژیم صهیونیستی پیش‌تر بخشی از اموال تشکیلات خودگردان فلسطین را در واکنش به پافشاری محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین برای رفتن به سازمان ملل و دستیابی به عنوان «کشور ناظر غیر عضو» در این سازمان بلوکه کرد.

رژیم صهیونیستی ظرف هفته‌های گذشته تحت فشارهای بین‌المللی زیادی برای استرداد اموال تشکیلات خودگردان قرار داشت. همچنین برخی منابع عربی اعلام کردند، مساله تحویل درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین جزو موضوعات مذاکره تونی بلر، فرستاده کمیته چهارجانبه صلح با نتانیاهو بود.

اسرائیل شورای حقوق‌بشر را تحریم کرد

در تحولی دیگر مرتبط با رژیم صهیونیستی این رژیم از ترس بررسی اقداماتش علیه ساکنان مناطق اشغال شده فلسطینی‌، نشست حقوق بشر سازمان ملل را تحریم کرد. به این ترتیب رژیم صهیونیستی اولین رژیمی‌ است که موفق می‌شود تا بازبینی دوره‌ای درباره سابقه حقوق بشر خود را به تعویق بیندازد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری راشا تودی، تل‌آویو روز سه‌شنبه از اعزام نماینده‌ای به شورای حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو و برای شرکت در بازبینی دوره‌ای سابقه حقوق بشر خود در ژنو امتناع کرد. این روند بازبینی هر چهار سال یک بار در مورد کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل انجام می‌شود.