سفر براون به آمریکا

گروه بین‌الملل - استحکام «روابط ویژه» بین انگلستان و آمریکا، امروز سه شنبه با دیدار براون و باراک اوباما در واشنگتن دی‌سی به اثبات می‌رسد. براون و اوباما در مورد بحران مالی و اقتصادی که جهان را متزلزل کرده است و اینکه در مورد افغانستان چه باید بکنند، بحث می‌کنند. نخست‌وزیر انگلستان اولین رهبر اروپایی است که با اوباما دیدار می‌کند. او طی سفر خود در کنگره آمریکا سخنرانی خواهد کرد. نشست بانک مرکزی اروپا

پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی اروپا که روز پنج‌شنبه ۵ مارس تشکیل جلسه می‌دهد، در پاسخ به بدتر شدن چشم‌انداز اقتصادی، نرخ بهره را کاهش دهد. این بانک که از سال گذشته تحت تاثیر بحران اعتبارات نرخ بهره را کاهش داده و به ۲۵/۲‌درصد رسانده است، احتمالا نرخ بهره را به ۵/۱‌درصد خواهد رساند. بانک انگلستان نیز که در همان روز نشست خود را برگزار می‌کند باید با جار و جنجال‌های اقتصادی مقابله کند. اما این بانک فضای کمی برای مانور دارد زیرا نرخ بهره هم‌اکنون یک درصد است. بانک انگلستان احتمالا اقدامات غیر‌معمول‌تری مثل بهبود کمی را برای رونق بخشیدن به اقتصاد در نظر خواهد گرفت.

تلاش آمریکا برای حل اختلافات در خاورمیانه

آخرین تلاش‌های آمریکا برای حل اختلافات در خاورمیانه، امروز سه شنبه به جریان می‌افتد. هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا و جورج میشل فرستاده اوباما در این منطقه با نخست‌وزیر احتمالی رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو دیدار می‌کنند این دو، روز چهارشنبه با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین که کنترل کرانه باختری را در دست دارد دیدار می‌کنند. اما چشم‌انداز این دیدار تیره به نظر می‌رسد.

رای دادگاه بین‌المللی جزایی در مورد رییس‌جمهوری سودان

دادگاه بین‌المللی جزایی روز چهارشنبه اعلام خواهد کرد آیا قصد دارد برای رییس‌جمهوری سودان عمر البشیر قرار بازداشت صادر کند یا خیر. دادیاران می‌خواهند البشیر اتهام جنایات جنگی و جنایت انسانی در دارفور و احتمالا نسل کشی را بپذیرد. البشیر نخستین رهبر فعلی است که در این دادگاه متهم می‌شود. اما ممکن است این پرونده علیه وی اقامه نشود زیرا بسیاری از کشورهای آفریقایی عضو دادگاه بین‌المللی جزایی مخالفت خود را اعلام کرده‌اند و حافظان صلح در این منطقه نگران تلافی هستند.

نمایشگاه اتومبیل در ژنو

نمایشگاه اتومبیل ژنو که روز پنجشنبه کار خود را آغاز می‌کند، فاقد تحسین‌های معمول خواهد بود. با بدتر شدن وضع اقتصادی جهان خودرو سازان اروپایی ضربه شدیدی خورده‌اند و خودروسازان آمریکایی در آستانه ورشکستگی قرار دارند. اگر زرق وبرق برای اغلب خودروسازان رنگ باخته است، تعداد اندکی از آنها به حضور ثروتمندان در بازار امیدوارند. شرکت‌های رولزرویز و آستون مارتین از مدل‌های گران‌قیمت خود پرده‌برداری خواهند کرد.