رفیعه هراتی- امروز چهارشنبه مدیران بانک‌های دچار مشکل مورد سوال و جواب کمیسیون خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا قرار می‌گیرند. هشت بانک بزرگی که به منظور حل مشکل‌ ترازنامه‌های خود از برنامه ۷۰۰میلیارد دلاری رهایی از دارایی‌های مشکل‌دار استفاده کردند در مورد اینکه با پول مالیات دهندگان چه کرده‌اند، توضیح می‌دهند. بانک‌ها نشان داده‌اند که به جای دادن وام، این پول را به پاداش‌، جت‌های شخصی مدیران، برگزاری «کنفرانس»ها در لاس و گاس و موارد مشابه اختصاص داده‌اند. انتشار ارقام تولید ناخالص داخلی آلمان

روزجمعه سیزدهم فوریه ارقام مربوط به تولید ناخالص داخلی آلمان در فصل چهارم سال ۲۰۰۸ منتشر خواهد شد. ارقام مربوط به کشورهای ناحیه یورو نیز اواخر همان روز منتشر می‌شود. احتمالا این ارقام ناخوشایند هستند و درستی این مطلب که بزرگترین اقتصاد اروپا در حال کوچک شدن است، اثبات خواهد شد و این امر اقتصاد ناحیه یورو را دچار افت می‌کند. اخبار ناخوشایند به کسانی که می‌گویند اروپا به سمت یک رکود اقتصادی عمیق و طولانی پیش می‌رود، اعتبار بیشتری می‌دهد.

تقسیم قدرت در زیمبابوه

روز جمعه سیزدهم فوریه سرانجام قدرت در دولت زیمبابوه تقسیم خواهد شد. رهبر مخالفان، مورگان چانگیرای، تحت فشار دولت‌های کشورهای همسایه، ظاهرا با پیوستن به دولت با حاکمیت حزب زانو-پی اف موافقت کرده است، اما مسائل مهم بسیاری حل نشده باقی مانده است، از جمله اینکه چه کسی کنترل پلیس را به عهده خواهد داشت. انگلیس و آمریکا تحریم‌های خود را علیه رییس جمهوری، رابرت موگابه و رهبران حامی او ادامه خواهند داد تا زمانی که شواهد نشان دهد او اختیاراتی را به چانگیرای اعطا کرده است.

برگزاری همه پرسی در ونزوئلا

روز یکشنبه پانزدهم فوریه مردم ونزوئلا در رفراندم تغییر قانون اساسی شرکت خواهند کرد.با تغییر قانون اساسی چاوز که به مدت یک دهه است رییس‌جمهوری ونزوئلا است، امکان می‌یابد مادامی که در انتخابات پیروز شود، رییس جمهوری باقی بماند.هم اکنون طبق قانون اساسی مدت ریاست جمهوری در ونزوئلا دو دوره شش ساله است. مردم ونزوئلا در سال ۲۰۰۷ در مقابل تلاش مشابهی برای تغییر قانون ایستادند و ممکن است این بار نیز همین کار را انجام دهند.