گروه بین‌الملل - گزارش فروش جنرال موتورز با اینکه کاهش نشان داد ولی به آن بدی که وال‌استریت انتظار آن را داشت، نبود و به همین دلیل سرمایه‌گذاران دلیل و انگیزه‌ای پیدا کردند که اولین روز فصل سوم سال را با اندکی سود آغاز کنند. به گزارش آسوشیتدپرس، جنرال موتورز در گزارشی اعلام کرد، فروش کمپانی در ماه ژوئن تنزل چشمگیری داشته است، براساس گزارش جنرال موتورز فروش کمپانی در ماه ژوئن ۱۸درصد تنزل یافته است که بدترین ماه برای این کمپانی در ۱۷سال اخیر به شمار می‌رود. با این همه تنزل ۱۸درصدی در فروش جنرال موتورز خیلی کمتر از انتظار تحلیلگران و اقتصاددانان بود و همین باعث امیدواری بازار شد که به‌رغم کسادی، این جریان اندک‌اندک در حال رفع و بهبود است.قیمت نفت روز سه‌شنبه به ۱۴۳دلار برای هر بشکه رسید و ترس از افزایش هزینه سوخت برای خانوارها و نیز واحدهای تولیدی را همچنان زنده نگاه داشت. سرمایه‌گذاران بازار می‌گویند که این روزها ما با قیمت نفت می‌رقصیم. وزارت بازرگانی ایالات‌متحده هم گزارشی درباره وضعیت مسکن منتشر کرد. براساس این گزارش میزان سرمایه‌ در ساخت‌و‌ساز ۴/۰درصد در ماه ژوئن تنزل داشته است که بسیار کمتر از پیش‌بینی اقتصاددانان است. برای بازار هر گونه علامتی از تقویت و احیای بخش مسکن بسیار ضروری است، زیرا می‌تواند امیدواری‌ها را به بهبود وضع اقتصاد افزایش دهد. اما نه تنها خبر خوبی در این باره دریافت نکرد، بلکه همچنین انتظار ندارد گزارش درآمد خوب از کمپانی‌ها بشنود. افزایش هزینه انرژی و نیز محدود بودن قوت خرید خانوارها چشم‌اندازی برای افزایش درآمد کمپانی‌ها ارائه نداده است.

احتمالا بازار فقط بتواند گزارش‌های خوبی از درآمد کمپانی‌های بزرگ چندملیتی دریافت کند که اساسا میدان فعالیت آنها خارج از ایالات‌متحده است و درآمد خود را از بازارهای آن سوی آب‌ها تامین می‌کند. بازار منتظر خبر اشتغال در ایالات‌متحده امروز است. به هر حال توانایی اقتصاد در ایجاد شغل بیشتر می‌تواند به روحیه بازار کمک کند.

شاخص داوجونز در روز سه‌شنبه که صبح را با ضرر ۱۵۰ واحدی آغاز کرده بود، در پایان روز با ۳۲ واحد یا ۲۸/۰ دفاتر خود را بست و به واحد ۱۱۳۸۲ رسید. استاندارد اندپورز ۵ واحد یا ۳۸/۰درصد به دست آورد و به واحد ۱۲۸۴ رسید و شاخص سهام تکنولوژی نزدک ۱۲ واحد یا ۵۲/۰درصد سودکسب کرد و به واحد ۲۳۰۵ رسید.

در ژاپن، بازار سهام توکیو تحت تاثیر ضرر کمپانی‌های صادرکننده، بدترین روز خود را در ۴۰ سال اخیر سپری کرد. کاهش درآمد این کمپانی‌ها نشان داد که افزایش قیمت انرژی می‌تواند بر میزان تقاضا در بازارهای نوظهور تاثیر بگذارد. تحلیل‌گران معتقدند، خبر بدتر برای بازار این است که قیمت نفت یکسره در حال افزایش است و چشم‌اندازی برای کاهش یا توقف جریان افزایش آن وجود ندارد. به این ترتیب شاخص سهام نیکی در روز چهارشنبه ۱۷۷ واحد یا ۳۱/۱درصد از دست داد و به رقم ۱۳۲۸۶ رسید، شاخص سهام توپیکس، ۱۹ واحد یا ۴۳/۱ ضرر کرد و به واحد ۱۳۰۱ رسید. کاهش ارزش دلار در مقابل ین، یکی از دلایل دیگر تنزل بازار سهام توکیو بود.

در بازار معاملات ارزی، روز چهارشنبه در توکیو هر دلار به ازای ۹۷/۱۰۵ ین معامله شد. در روز سه‌شنبه در نیویورک هر دلار به ازای ۸۰/۱۰۵دلار معامله شده بود. همچنین نرخ برابری دلار در برابر یورو به ازای هر یورو ۵۷۹۸/۱ دلار معامله شد. روز سه‌شنبه هر یورو به ازای ۵۸۰۳/۱دلار معامله شده بود. انتظار زیادی می‌رود که بانک‌مرکزی اروپا که این هفته قرار است درباره نرخ بهره جلسه داشته باشد، نرخ بهره را افزایش دهد و از آن رو ارزش یورو در بازارهای بین‌المللی افزایش داشت. نرخ برابری یورو در برابر ین به ازای هر یورو، ۴۵/۱۶۶ ین بود.